بادام هندی | 13 خواص و ارزش غذایی پادشاه مغزیجات

مغز بادام
در این مقاله جامع ،همه چیز را درمورد درخت،میوه،طبع و خواص بادام هندی و همچنین تاثیر در دوران حاملگی و تمامی اندامهای بدن را برای شما شرح می دهیم. پس با ما همراه باشید.

درخت بادام هندی کجا می‌روید؟

درخت بادام هندی دارای تنه های کوچک به ارتفاع 10 تا 20 متر است و در نواحی گرمسیری می روید، اولین بار در برزیل کشف شد و قدیمی ترین درخت جهان در برزیل است که مکان این درخت به یکی از مناطق گردشگری معروف در برزیل تبدیل شده است.

این درخت از برزیل به دیگر کشورها انتقال یافت و در ایران هم در مناطق مرطوب می روید. کشورهای هند، آفریقای جنوبی و شرقی، آمریکای مرکزی ازبالاترین رتبه در صادرات پادشاه مغزیجات برخوردار هستند. کشورهای ژاپن، کانادا، هنگ کنگ، سنگاپور، استرالیا و کشورهای شرق میانه بالاترین رتبه خرید را دارند.

میوه درخت بادام هندی چگونه است؟

مغزدرخت یا همان میوه درخت ، یک میوه ثانویه است بطوریکه ابتدا یک گل مخروطی شکل می روید سپس در درون این مخروط مغز بادام رشد می کند.که بعد از رسیدن به بلوغ و هنگامی که هنوز سبز است با چاقوی شکاری سریع از درون میوه بیرون می‌کشند وگرنه میوه بر روی درخت فاسد می شود. هنگام چیدن آن باید دستکش پوشید چون این میوه بشدت حساسیت زاست و موجب خارش پوستی می شود. نکته جالب این است که مغز بادام هندی را در آب و زردچوبه قرار می دهند تا ضدعفونی شود و اثرات زیان بار آن گرفته شود.

cashew tree

خاک مناسب رویش

درخت بادام هندی در اکثر خاک ها رشد می کند البته خاک مرطوب، خیس و زهکشی شده مناسب رویش آن نیست. این درخت روزانه باید 6 ساعت در معرض نور خورشید باشد تا به رشد کامل برسد. در شرایط مرطوب و شرجی با بهترین کود ارگانیک ویتامینه رشد می کند. بذر باید در عمق 5 سانتی متری کشت می شود و باید این بذر ها 24 ساعت قبل از کشت در آب خیسانده شوند.

طبع بادام هندی چگونه است؟

طبع بادام هندی گرم و خشک است و برای افرا سرد مزاج بسیار مناسب است. افرادی با طبع گرم باید با مصلح آن مصرف‌کنند. عسل بهترین مصلح میباشد. از مصطکی و رب انار ترش نیز می توان بعنوان مصلح استفاده کرد. همچنین خوردن انار شیرین، خیارو سرکه نیز عوارض مصرف آن را کاهش می دهند.برای خرید انواع عسل با تضمین کیفیت میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید. خرید عسل طبیعی  

جدول ارزش غذایی بادام هندی خام در 100 گرم

انرژی 553 کالری
چربی کل 44 گرم
قند 5.9گرم
سدیم 12 میلی گرم
پتاسیم 66 میلی گرم
کربوهیدرات 30  گرم
کربوهیدرات خالص 26.89 گرم
پروتئین 18 گرم
مس 2.19 میلی گرم
کربوهیدرات خالص 26.89 میلی گرم
فسفر 593 میلی گرم
زینک 5.78میلی گرم
کلسیم 37 میلی گرم
سلنیوم 19 میکرو گرم
منیزیوم 292 میلی گرم
آهن 7 میلی گرم
ویتامین ب6 0.4 میلی گرم
ویتامین ب9 25میکرو  گرم
ویتامین سی 0.5 میلی گرم
ویتامین کا 34.1 میکرو گرم
ویتامین ب1 0.42 میلی گرم
ویتامین ب2 0.05 میلی گرم
ویتامین ب3 1.06 میلی گرم
ویتامین ای 0.9 میلی گرم
  cashew-nuts-isolated-white

خواص بادام هندی چیست؟

 دانه های بادام هندی دارای ویتامین های ب6، ب9، ویتامین سی و کا است. همچنین غنی از مواد معدنی آهن، مس، منگنز، منیزیوم، کلسیم، فسفر، سلنیوم و فیبر خوراکی و اسیدهای چرب غیر اشباع است که برای سلامتی بدن بسیار مهم و موثر هستند. در زیر تاثیر این دانه شگفت انگیز را بر اندام های بدن بررسی می کنیم.

1.عملکرد بر سلامت قلب

  • 1.چربی اشباع موجود در بادام هندی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  • 2.مصرف منظم سطح کلسترول خوب را در بدن افزایش می دهد و سطح کلسترول بد در بدن را کاهش می دهد و این امر برای سلامت قلب بسیار مفید است.
  • 3.موجب بهبود عملکرد قلب می شود.
  • 4.منیزیوم موجود در آن موجب کاهش خطر سکته قلبی و پیشگیری از بیماری قلبی می شود.

2.تاثیر بادام هندی بر بیماری سرطان

بادام هندی دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است که برای مبارزه با اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن بسیار موثر است. دو آنتی اکسیدان پلی فنل و کاروتنوئید موجود ، در مبارزه با رادیکال های آزاد نقش مهمی دارند و موجب کاهش ریسک بروز برخی بیماری های سرطانی می شود.

3.عملکرد بر قند خون

فیبر موجود در بادام هندی میزان انسولین خون افرادی که دیابت نوع 2 دارند را کاهش می دهد و از افزایش ناگهانی قندخون جلوگیری می کند. کربوهیدرات خالص موجود در آن برای دیابت نوع 2مفید است زیرا کربوهیدرات خالص فاقد شکر است.

4.فواید برای پوست و مو

عنصر مس موجود در بادام هندی تبدیل به ملانین می شود و ملانین رنگینه ای است که به پوست، مو و چشم رنگ می دهد. ملانین موی شما را تقویت می کند و از پوست شما در برابر اشعات ماوراء بنفش محافظت می کند و ریسک سرطان پوست را کاهش می دهد. آتتی اکسیدان موجود در آن از آسیب های سلولی جلوگیری می کند و موجب کاهش چروکیدگی پوست می شود. همچنین سلول های پوستی را افزایش می دهد و پوست را صاف و روشن می کند. سلنیوم موجود نیز در درمان جوش و آکنه موثر است و برای التهاب پوستی مفید است
خرید آویشن شیرازی،هل،پونه،زنجبیل و گیاهان دارویی

5.عملکرد بادام هندی بر مغز

مس، منگنز، آهن و روی موجود در بادام هندی موجب عملکرد ادراک مغز می شود و موجب تعادل روحی می شود.
  • 1.همچنین موجب تسکین اختلال کم توجهی، بیش فعالی، افسردگی و اضطراب می شود
  • 2.همچنین مس رشد سالم مغز را سبب می شود.
  • 3.سیدهای چرب موجب تقویت مغز می شود و از اختلالات روحی جلوگیری می کند

خرید بادام

6.تاثیر بادام هندی بر سلامت استخوان ها

مس موجود در بادام هندی باعث سلامت و استحکام استخوان ها و دندان ها می شود و احتمال رخ دادن شکستگی یا پوکی استخوان را کاهش می دهد.
  • 1.منیزیوم و فسفر موجود در آن در شکل دهی ساختار استخوان موثر است.
  • 2.ویتامین کا موجود در آن میزان کلسیم استخوان را تنظیم می کند..

7.عملکرد بادام هندی بر آب مروارید چشم

لوتئین و ریگزانتین دو اکسیدان موجود در بادام هندی هستند که برای سلامت چشم مفید هستند زیرا چشم را در برابر آسیب نور محافظت می کنند و ریسک بروز آب مروارید وتباهی لکه زرد چشم را کاهش می دهد.

8.تنظیم غده تیروئید

ماده معدنی سلنیوم میزان تیروئید در بدن را تنظیم می کند و از بافت تیروئید در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند . بادام هندی سرشار از سلنیوم است و برای تیروئید بسیار مفید است.

9.تاثیر بادام هندی بر اسپرم و باروری آقایان

مغز بادام هندی با ویتامین ها و مواد معدنی که در خود نهفته است موجب افزایش اسپرم در آقایان می شود و در بهبود باروری آقایان مفید است. همچنین در درمان ناباروری آقایان  و افزایش میل جنسی آن ها موثر است. مصرف روزانه خطر ناباروری آقایان را کاهش می دهد.

10.عملکرد بادام هندی و سیستم گوارشی

مغز بادام هندی غنی از مواد معدنی و ویتامین ها و فیبر است که در سلامت گوارش مفید هستند. 1.موجب دفع سموم از معده می شود 2.موجب آسان شدن حرکات روده و دفع راحت می شود. درواقع مانع یبوست می شود 3.از التهابات روده ای جلوگیری می کند. 4.باکتری های مفید روده را افزایش می دهد 5.موجب هضم سریعتر غذا می شود 6.آنتی اکسیدان موجود در آن بعنوان محافظ در پوشش داخلی معده عمل می کند و آسیب معده ناشی از الکل را کاهش می دهد.

11.جلوگیری از سنگ صفرا

سنگ صفرا رسوبات سنگ مانندی هستند که معمولا از کلسترول تشکیل شده است و در کیسه صفرا تجمع می یابد. این سنگ ها ا افزایش کلسترول بد خون ایجاد می شوند. استفاده روزانه از بادام هندی چربی بدن را تنظیم می کند و از ایجاد سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.

12.عملکرد بر ماهیچه ها واعصاب

منیزیوم موجود در بادام هندی برای رشد سالم استخوان ها، ماهیچه ها، بافت ها و اندام های بدن ضروری است. همچنین منیزیوم موجب حفظ فشارخون، تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ عملکرد عصبی و قوی نگه داشتن استخوان ها می شود.

13.تاثیر در تناسب اندام

اگر در مصرف این مغز زیاده روی نشود یک میان وعده مناسب برای رژیم های لاغری و کاهش وزن است. فیبر موجود در آن موجب کاهش اشتها. ایجاد احساس سیری می شود. پس از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری می کند. همچنین موجب افزایش سوخت وساز بدن و درنتیجه افزایش چربی سوزی و کاهش وزن می شود. خرید بادام هندی    

عملکرد بادام هندی بر کودکان

مغز بادام هندی حاوی فیبر خوراکی، پروتئین، ویتامین آ، ویتامین دی، فسفر است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که برای کودکان بسیار مفید است. در زیر تاثیر بادام هندی بر بدن کودکان را شرح می دهیم. 1.خاصیت آنتی اکسیدانی بادام هندی سبب تقویت سیستم ایمنی کودکان می شود. 2.چربی های اشباع موجود در بادام هندی در درمان کلسترول بالا بسیار مفید است 3.مس موجود در آن در تقویت مو، افزایش رشد مو و جلوگیری از آسیب مو بسیار مفید است. 4.امگا موجود در آن در رشد مغز و سیستم عصبی کودکان نقش مهمی دارد. 5.بهبود عملکرد قلب و عروق چون موجب کاهش چربی خون می شود. 6.تقویت کننده و استحکام بخش استخوان ها است 7.انرژی زاست 8.مفید برای حفظ و تقویت دهان و دندان و لثه است

اثرات سوءمصرف

در برخی افراد که به پسته، گردو، فندق حساسیت دارند احتمال حساسیت به بادام هندی نیز می باشد.

علائم آلرژی :

  • 1.نظیر درد شکم، استفراغ، اسهال، آبریزش بینی، تنگی نفس، مشکل در بلع،آفیلاکسی و خارش دهان وگلو است.
  • 2.فیتات موجود، جذب ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن را دشوار می کند، بهتر است قبل از مصرف آنرا را شب در آب بخیسانید و فردای آن روز مصرف نمایید.
  • 3.به دلیل وجود مقداری اگزالات که هنگام استفاده زیاد، بصورت تجمعی و کریستالی در می آید و منجر به مشکلات کلیوی و سنگ کیسه صفرا می شود. بالا رفتن اگزالات با بروز عوارضی نظیر خارش، گرفتگی بینی و تورم لب ها نمایان می شود.
  • 4.زیاده روی در مصرف مشکلات کبدی از جمله سرطان کبد را ایجاد می کند.
  • 5.ممکن است با بعضی داروها تداخل داشته باشد از جمله داروهای تیروئید و دیابت.
در موارد ذکر شده تحت نظر پزشک مصرف نمایید.

عملکرد بادام هندی در بارداری

در دوران بارداری باتوجه به  اینکه این دوران ازحساسیت ویژه ای برای مادر و جنین برخوردار است، در مصرف هر ماده غذایی باید اعتدال را رعایت نمود و با دستور پزشک هر ماده غذایی را مصرف نمود. 1. بادام هندی فشار خون مادران باردار را تنظیم می کند. وفشار خون بالا را کاهش می دهد. 2.مانع کم خونی مادر می شود 3.موجب بهبود رشد جنین 4.جلوگیری از آسیب به سیستم عصبی جنین 5.موجب سلامت پوست و مو مادر می شود 6.ضد سرطان 7.موجب تناسب اندام مادران باردار 8.موجب تقویت سیستم ایمنی مادران باردار می شود 9.قابلیت ضد باکتریایی بادام هندی در مقابله با عفونت های بارداری بسیار موثر است. 10.تامین انرژی مورد نیاز بدن مادران 11.فیبر موجود در آن از یبوست واسهال در دوران بارداری جلوگیری می کند. 12.کلسیم و منیزیوم موجود در آن موجب استحکام دندان ها و استخوان های جنین می شود.

خرید بادام هندی

در این مقاله سعی کردیم همه چیز را برای شما شرح دهیم. شما می توانید انواع بادام ها و همچنین بادام هندی مرغوب و باکیفیت را از فروشگاه خشکبار سپیدیاس که یکی از جامع ترین فروشگاه های مربوط به خشکباراست مطابق سلیقه خود تهیه و مصرف نمایید. از اینکه ما را همراهی کردید کمال تشکر را دارم.
راه های ارتباط با ما
  • آدرس سایت: sepidyas.ir
  • پیچ اینستاگرام: sepidyas.ir@
  • شماره تماس: 09172003018
  • آدرس: شیراز، خیابان سفیر شمالی، تقاطع بلوار رحمت، فروشگاه خکشبار سپیدیاس

اشتراک گذاری 

Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Pinterest

عناوین مقاله

با سپیدیاس سالم پیرشو!
خشکبار و عطاری سپیدیاس
خشکبار و عطاری سپیدیاس
با چت آنلاین حتی در خارج از ساعات اداری به سوالات شما پاسخ میدهیم
خشکبار و عطاری سپیدیاس
برای مطلع شدن از تخفیفات پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید
خشکبار و عطاری سپیدیاس
نگران نباشید! در صورت عدم رضایت،محصول بی قید و شرط مرجوع میگردد
خشکبار و عطاری سپیدیاس
در شیراز کمتر از 24 ساعت درب منزل و سراسر کشور همان روز تحویل پست میگردد
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامنابع میباشد
تمامی حقوق متعلق به مجموعه خشکبار و عطاری سپیدیاس میباشد
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.