طرز تهیه شیر پسته

طرز تهیه شیر پسته
طرز تهیه شیر پسته مشخص می‌کند که آیا این معجون خوشمزه، چاق‌کننده است یا لاغرکننده. پسته یک معجون و نوشیدنی بسیار مقوی و خوشمزه‌ای است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این نوشیدنی کامل و سالم می‌تواند برای آغاز یک روز پرکار برای بدن شما بسیار مفید باشد و بخش زیادی از انرژی بدنتان را تامین کند. طرز تهیه شیر پسته

طرز تهیه شیر پسته

برای کسانی که ورزش‌های سخت بدنسازی انجام می‌دهند، خوردن یک شیر پسته می‌تواند انرژی از دست رفته را تأمین کند. برای طرز تهیه شیر پسته به مواد زیر نیاز دارید: پسته: یک لیوان وانیل: یک قاشق غذاخوری عسل: سه قاشق غذاخوری شیر: 3 لیوان خامه: یک لیوان موز: یک عدد حالا برای درست کردن این شیر پسته اینطور عمل کنید:

مرحله اول: ترکیب شیر و مغز پسته

ابتدا 2 لیوان شیر و مغز پسته‌ها را ترکیب کنید و کنار بگذارید تا برای مدت یک ساعت پسته‌ها نرم شود.

مرحله دوم: ترکیب مواد در مخلوط‌کن

2 لیوان شیر را به همراه خامه، عسل، موز و وانیل داخل مخلوط کن بریزید و برای چند دقیقه آن را روی دور کند قرار دهید. سپس دستگاه را خاموش کنید. اگر مواد زیاد سفت و غلیظ بود، به آن شیر بیشتری اضافه کنید.

مرحله سوم: ترکیب مواد با شیر و پسته

در این مرحله از طرز تهیه شیر پسته باید مواد داخل مخلوط‌کن را روی ترکیب شیر و پسته بریزید. حالا می‌توانید آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

خواص پسته

پسته یکی از قدیمی‌ترین آجیل‌های جهان است که در ردیف محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین آجیل‌ها قرار دارد. پسته منبع غنی از آهن است و در درمان کم خونی برای بدن شما مفید است، خوردن پسته در برطرف کردن خشکی و رفع شکنندگی مو مفید است، سرشار از فیبر است و مانع از ایجاد چاقی می‌شود.شیر حاوی مقادیر زیادی ویتامینA، ویتامین Dو B12 است که در حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان و پوست بسیار مفید است حال شما از ترکیب این دو ماده غذایی بسیار مقوی می‌توانید نوشیدنی که بمب انرژی است را به راحتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن در خانه تهیه کنید.

خواص شیر پسته 

شیر پسته به دلیل دو ماده اصلی خود یعنی شیر و پسته، یک میان‌وعده بسیار مغذی و مفید هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان است. ویتامین B6 برای چندین عملکرد بدن، از جمله تنظیم قند خون و تشکیل هموگلوبین، مولکولی که اکسیژن را در گلبول‌های قرمز خون حمل می‌کند، مهم است. پسته همچنین سرشار از پتاسیم است و 29 گرم پسته حاوی پتاسیم بیشتری از نصف یک موز بزرگ است. همچنین شیر گاو منبع عالی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، B12، کلسیم و ویتامین D، ویتامین A، منیزیم، روی و تیامین (B1) است. شیر یک منبع عالی از پروتئین است و حاوی صدها اسید چرب مختلف، از جمله اسید لینولئیک مزدوج (CLA) و امگا 3 است.

۵ ترفند برای خوشمزه‌تر شدن و طرز تهیه شیر پسته

در این بخش ۵ ترفند برای خوشمزه‌تر شدن و طرز تهیه شیر پسته برایتان شرح خواهیم داد.
  1. برای اینکه نوشیدنی شما ظاهری زیباتر داشته باشد می‌توانید پسته‌ها را از چند ساعت قبل در مقداری آب یا شیر بخیسانید، بعد پوست رویه پسته را بگیرید و فقط از مغز آن در نوشیدنی‌تان استفاده کنید.
  2. استفاده از خامه یا بستنی بافت نوشیدنی شما را غلیظ‌تر می‌کند پس اگر تمایل دارید که نوشیدنی‌تان بافت غلیظ‌تری داشته باشد حتماً از بستنی یا خامه در آن استفاده کنید.
  3. اگر عسل در دسترس نداشتید به جای آن می‌توانید از شکر استفاده کنید.
  4. از وانیل و گلاب برای عطر و طعم بهتر نوشیدنیتان می‌توانید استفاده کنید.
  5. بهتر است از شیر پرچرب در تهیه این معجون استفاده کنید.

نحوه شور کردن پسته خام
سخن پایانی طرز تهیه شیر پسته مشخص می‌کند که آیا این معجون خوشمزه، چاق‌کننده است یا لاغرکننده. شیر پسته یک میان وعده بسیار محبوب در تمام سنین است. نکته مهم این است اگر معجون شیر پسته را با شکر کمتری درست کنید و بستنی را از آن حذف کنید، می‌تواند یک میان‌وعده بسیار مغذی باشد که به کاهش وزن هم کمک می‌کند. اگر اضافه وزن دارید و می‌خواهید لاغر شوید، این معجون چاق‌کننده است و توصیه می‌کنیم از آن به مقدار کم میل کنید. ضمن اینکه می‌توانید به جای شیر پرچرب و خامه از شیر کم چرب به همراه آب استفاده کنید.
راه های ارتباط با ما
  • آدرس سایت: sepidyas.ir
  • پیچ اینستاگرام: sepidyas.ir@
  • شماره تماس: 09172003018
  • آدرس: شیراز، خیابان سفیر شمالی، تقاطع بلوار رحمت، فروشگاه خکشبار سپیدیاس

اشتراک گذاری 

Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Pinterest

عناوین مقاله

با سپیدیاس سالم پیرشو!
خشکبار و عطاری سپیدیاس
خشکبار و عطاری سپیدیاس
با چت آنلاین حتی در خارج از ساعات اداری به سوالات شما پاسخ میدهیم
خشکبار و عطاری سپیدیاس
برای مطلع شدن از تخفیفات پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید
خشکبار و عطاری سپیدیاس
نگران نباشید! در صورت عدم رضایت،محصول بی قید و شرط مرجوع میگردد
خشکبار و عطاری سپیدیاس
در شیراز کمتر از 24 ساعت درب منزل و سراسر کشور همان روز تحویل پست میگردد
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامنابع میباشد
تمامی حقوق متعلق به مجموعه خشکبار و عطاری سپیدیاس میباشد
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.