پیشنهاد ویژه برای خرید آجیل شب یلدا

خرید آجیل شب یلدا
در زمان زرتشتیان در مراسم ها با پخش آجیل در بسته های کوچک بین افراد نذرهای خود را ادا می کردند که این آجیل به آجیل مشکل گشا معروف است.آجیل شب یلدا امروزه نیز در مراسمات و شادی ها از انواع مختلف آجیل و یا ترکیب آنها استفاده می شود و آجیل ها به عنوان پایه ثابت تمامی عیدها حضور دارند. با توجه به گرانی بی سابقه انواع آجیل در سال های گذشته و لزوم به خرید از فروشنده معتبر و به صرفه، در اینجا به نحوه خرید پک آجیل ویژه سازمان ها و شرکت ها پرداخته می شود. اما چه نوع هدایایی به عنوان گیفت سازمانی شب یلدا مناسب اند؟ در ادامه به معرفی انواع کادو سازمانی شب یلدا می پردازیم.

آجیل شب یلدا

آجیل شب یلدا شامل پسته، بادام، گردو، فندق و در بعضی مناطق کشور از میوه های خشک نیز به عنوان آجیل شب یلدا استفاده می‌شود. آجیل به عنوان سالم‌ترین تنقلات شناخته شده و دارای فیبر بالاست که در درمان یبوست، چاقی، انواع سرطان‌ها از جمله سرطان معده و روده بسیار مؤثر است. ایرانی ها در برگزاری مناسبت های شاد و بزرگداشت ها سنگ تمام می گذاشتند و هر ایرانی بسته به وضعیت خود سعی می کرد رسم و رسوم را پرشور برگزار کند، برخلاف سنت سوگواری و عزاداری ها که معمولا خیلی ساده برگزار می شد و حتی از آجیل و خشکبار تنها به خوراکی هایی مثل مغز گردو یا خلال پسته برای تهیه حلوا و شله زرد استفاده می کردند. حتی در آئین های عزاداری محرم در فرهنگ ایرانی از شکستن تخمه و خرید آجیل پرهیز می کردند چرا که آن آجیل را نماد سرور و شادی و سرخوشی و جشن می دانستند.
پیشنهاد ویژه برای خرید آجیل شب یلدا
پیشنهاد ویژه برای خرید آجیل شب یلدا
یکی از دلایل مصرف آجیل، انرژی زا بودن آن است و مهمترین آجیل های ایرانی هم در مراسمی در شروع فصل سرد و نیمه دوم سال مصرف می شود. با این حال این محصول در تمام طول سال هم طرفدار خاص خود را دارد و اجزای مختلف آن مثل پسته، بادام، قندق و گردو به صورت جداگانه هم مصرف می شود یا در پخت انواع شیرینی و دسرها به عنوان طعم دهنده و یا تزئین روی کار به کار برده می شود.

آجیل شب یلدا در گذشته

آجیل در ایران محصولی کاملا بومی بوده  است که ریشه آبا و اجدادی دارد به این معنی که نسل در نسل ایرانی ها کشاورز و دامپرور بوده اند. محصولات کشاورزی هم انواع دانه ها و فرآورده های جانبی مثل تخمه صیفی جات داشته است. تخم داخل کدو، هندوانه و خربزه پس از برداشت و خورده شدن، دور ریخته نمی شد و با تف دادن و به اصطلاح بو دادن به صورت تخمه کدو، تخمه هندوانه و … در می آمد. همین طور وجود مزارع آفتابگردان در سراسر دشت های ایران، تخمه آفتابگردان را به عنوان یکی از تنقلات در دسترس تامین می کرد.   وفور این محصول در گذشته به حدی بود که خرید و فروش آجیل فقط مختص فروشگاه آجیل و خشکبار نبود و با چرخ دستی هم به فروش می رفت و دوره گردهای آجیل فروش به این صورت محصولات خود را در سطح شهر می فروختند.   وضعیت میوه های شب یلدا هم به همین شکل بود. اکثر خانه ها درخت میوه هایی مثل خرمالو داشتند و انار شب یلدا هم از درختچه های انار که به خصوص در مناطق کویری و مرکزی ایران خوب رشد می کرد تامین می شد. هرسال موقع برداشت محصول که می شد چه در باغ های بزرگ و چه در درختان میوه حیاط خانه بخشی از آن به صورت لواشک یا میوه خشک در می آمد و همین خوراکی ها در آخر پاییز بساط سور و سات شبه چله را فراهم می کرد. همین طور مویز و توت، انجیر، گندم بوداده و نخودهای سیاه تفت داده شده در سفره این شب طولانی گذاشته می شد که همگی از محصولات خانگی  کدبانوهای ایرانی بود.

آجیل شب یلدا در سالهای اخیر

در سال های اخیر که زندگی شهرنشینی و آپارتمانی زیاد شده و اطراف شهر هم از درخت و باغ های میوه خالی است، تولید آجیل و خشکبار خانگی به طور چشمگیری کاهش یافته و بیشتر به صورت صنعتی و یا واردات آجیل تامین می شود. به همین دلیل مصرف این خوراکی خوشمزه نیز کمتر شده و قیمت ها بالا رفته است.

حالا به آجیل به چشم یک کالای لوکس نگاه می شود، با این همه نوروز و شب یلدا دو مناسبتی است که بازار آجیل شب عید و خرید آجیل شب یلدا گرم می شود و بر خلاف گذشته است که آجیل یلدا در هرکجای ایران و بسته به موقعیت و شرایط محصولات آن ویژگی و ترکیب خاص خودش را داشت.
پیشنهاد ویژه برای خرید آجیل شب یلدا
پیشنهاد ویژه برای خرید آجیل شب یلدا
مثلا در اردبیل پسته خیلی پیدا نمی شد و در عوض بادام و گردو خیلی خوب به عمل می آمد.  این روزها آجیل شب چله اجزاء و ترکیب مشخص و واحدی دارد و در تمام ایران تقریبا به یک شکل به فروش می رسد.

چرا مراسم شب یلدا را جشن می گیریم؟

این شب که از سنت های باستانی ایرانیان و فارسی زبانان است آخرین شب آذر ماه و شروع فصل زمستان و اولین روز دی به شمار می رود. مراسم شب یلدا به عنوان یک مناسبت و جشن در بین ایرانیان کهن شناخته شد. چرا که پس از این شب، روزها طولانی تر شده و این خبر خوبی برای کشاورزان و بهره بردن از محصولاتشان به شمار می رفت. علاوه بر این، ایرانیان که در گذشته زرتشتی بودند، تاریکی را نماد اهریمن و روشنایی را نماد اهورامزدا می دانستند. و دنیا را عرصه ی جنگ بین اهریمن و اهورامزدا برمی شمردند. بنابراین به دلیل پایان یافتن تاریکی و آغاز روشنایی و پیروزی اهورامزدا مراسم شب یلدا  را جشن می گرفتند.

انواع کادو شب یلدا

هدایای مختلفی برای مناسب شب یلدا وجود دارد که از رایج ترین آنها می توان به انواع خوراکی مانند پک آجیل اشاره کرد. اما آنچه که اهمیت دارد خرید این هدایا متناسب با سلیقه و علایق افراد است. ضمن اینکه بحث بودجه و هزینه مالی نیز مطرح است. از آنجایی که شب یلدا یک شب خاص و خاطره انگیز نزد ایرانیان است، بهتر است کادویی را برای این شب انتخاب کنید که در ذهن مخاطب ماندگار شود. همچنین، هدیه ای که برای مناسبت شب یلدا داده می شود باید از کیفیت و ماندگاری مطلوبی برخوردار باشد و یک کالای اصل و مرغوب باشد.

با این حال، باید یه این نکته هم توجه کنید که می خواهید در یک جمع خانوادگی و دوستانه هدیه بدهید یا اینکه از جانب یک سازمان مامور شده اید تا هدیه تبلیغاتی شب یلدا مختص به همان شرکت تهیه کنید. با توجه به تفاوت این دو محیط از نظر تعداد افراد، بودجه، تمایز بیشتر در سلیقه افراد و غیره، لازم است تا با انواع کادو شب یلدا متناسب با هر نوع جمع خانوادگی یا سازمانی آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را در هنگام خرید هدیه شب یلدا داشته باشید.
مهم ترین نکات در هنگام خرید انواع پک آجیل شب یلدا که باید رعایت کنید عبارت اند از:
خرید آجیل شب یلدا متناسب با بودجه توجه به تعداد افراد اصل بودن و مرغوبیت هدیه برخورداری از تم و طرح های متناسب با شب یلدا در نظر گرفتن جنس و علایق مخاطبان استفاده از هدیه تبیلیغاتی شب یلدا با لوگوی شرکت برای سازمان ها

ویژگی های  خوب آجیل شب یلدا

به منظور اهدا آجیل شب یلدا از جانب شرکت ها به کارکنان باید به کیفیت آن بسیار توجه شود. چراکه آجیل های بی کیفیت اغلب تلخ بوده و مزه بدی را برای مصرف کننده به وجود می آورند. از آنجایی که شرکت ها در تلاش هستند تا با هدیه دادن پک آجیل در شادی های مختلف با اعضای خود سهیم باشند، نباید در هنگام تهیه این پک ها از کیفیت آنها غافل شد. ضمن اینکه، خرید پک آجیل باکیفیت از طرف شرکت منجر به ثبت دیدگاه مثبت درنظر کارمندان می شود.

تهیه کادوی سازمانی شب یلدا با ارسال سریع

سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند محتویات پک شب یلدایی خود را که شامل پسته، بادام، بادام هندی، فندق و بادام زمینی و… می‌شود، انتخاب کنند و در کمترین زمان ممکن، آن را تحویل بگیرند. سرعت آماده سازی و ارسال محصولات کادویی شب یلدا بالا است و به همین خاطر رضایت مشتریان را در پی دارد.

خرید آجیل یلدا از سپیدیاس

با توجه به نکات یادشده در خرید پک آجیل ویژه سازمان ها و شرکت ها، باید از کیفیت آجیل آنها اطمینان حاصل کرد و از فروشنده معتبر خرید. ضمن اینکه، برخورداری از تنوع مغزها در آجیل یک مزیت مهم محسوب می شود. برای این منظور پیشنهاد ویژه ما برای خرید آجیل شب یلدا از سپید یاس است. ما در این مقاله سعی کردیم روش تهیه نبات شاخه ای خانگی را به شما آموزش دهیم.اگر به هر دلیلی قادر به درست کردن این ماده شیرین در منزل نیستید می توانید به فروشگاه خشکبار سپیدیاس که یکی از جامع ترین فروشگاه های مربوط به نبات می باشد مراجعه کنید و نبات دلخواه خود را انتخاب و مصرف کنید.
راه های ارتباط با ما
  • آدرس سایت: sepidyas.ir
  • پیچ اینستاگرام: sepidyas.ir@
  • شماره تماس: 09172003018
  • آدرس: شیراز، خیابان سفیر شمالی، تقاطع بلوار رحمت، فروشگاه خکشبار سپیدیاس

اشتراک گذاری 

Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Pinterest

عناوین مقاله

با سپیدیاس سالم پیرشو!
خشکبار و عطاری سپیدیاس
خشکبار و عطاری سپیدیاس
با چت آنلاین حتی در خارج از ساعات اداری به سوالات شما پاسخ میدهیم
خشکبار و عطاری سپیدیاس
برای مطلع شدن از تخفیفات پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید
خشکبار و عطاری سپیدیاس
نگران نباشید! در صورت عدم رضایت،محصول بی قید و شرط مرجوع میگردد
خشکبار و عطاری سپیدیاس
در شیراز کمتر از 24 ساعت درب منزل و سراسر کشور همان روز تحویل پست میگردد
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامنابع میباشد
تمامی حقوق متعلق به مجموعه خشکبار و عطاری سپیدیاس میباشد
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.