معرفی انواع دسر و شیرینی با آجیل

معرفی انواع دسر و شیرینی با آجیل
دسر یا به قول ایرانی‌ها پس‌خوراک جزو خوراکی‌های بین‌المللی است که به عنوان یک وعده کوچک بعد از وعده اصلی غذای شام یا وعده ناهار سرو می‌شود. انواع دسر و شیرینی با آجیل بسیار متنوع است دانش کافی در خصوص انواع دسر و شیرینی با آجیل برای سلیقه‌های متفاوت می‌تواند کمک شایانی برای منوی مجلس، عروسی، مهمانی و شب یلدا باشد. در این مقاله از بلاگ سپیدیاس  به معرفی انواع دسر و شیرینی با آجیل می‌پردازیم و آموزش گام به گام و طرز تهیه آن را برای شما خواهیم آورد.

معرفی انواع

دسر و شیرینی با آجیل

1. شیرینی آجیلی

شیرینی آجیلی
شیرینی آجیلی

مواد لازم شیرینی آجیلی

کره :  50 گرم شکر : 110 گرم (نصف فنجان ) عسل :  60 میلی لیتر(یک چهارم فنجان)(برای خرید انواع عسل کلیک کنید) آرد : 75 گرم (نصف فنجان ) انواع آجیل های دلخواه : به میزان لازم(برای خرید انواع آجیل کلیک کنید)

طرز تهیه شیرینی آجیلی

  • مرحله اول: برای تهیه شیرینی آجیلی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود. در ادامه ۳ قاشق غذاخوری از مقدار آرد را جدا کرده و به آن نشاسته را می افزاییم.
  • مرحله دوم: حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و کنار می گذاریم. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب ریخته و پودر قند را درون کاسه الک می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم.
  • مرحله سوم: زمانی که مخلوط کره و پودر قند کاملا خامه ای و سفید شد، زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا ببین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم.
  • مرحله چهارم: در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا خمیر نرم و یکدست حاصل شود. حالا مقداری از خمیر را جدا کرده و در دست گرد می کنیم، در صورتی که ترک نداشت خمیر بافت مناسبی دارد.
  • مرحله پنجم: در این مرحله خمیر را درون کیسه فریزر گذاشته و با وردنه به ضخامت ۱ تا ۲ میلی متر باز می کنیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم.
  • مرحله ششم: حالا خمیر را روی سطح کار گذاشته و با قالب دلخواه کاتر می زنیم، سپس وسط خمیرها را با قالب کوچک گل سوراخ می کنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمی ها را درون آن می چینیم.
  • مرحله هفتم: در این مرحله خمیر را مجددا به مدت ۱۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در همین حین فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت خمیر سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.
  • مرحله هشتم: حالا اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.
  • مرحله نهم: حالا شکلات سفید را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس روی شیرینی ها را با شکلات بنماری شده آغشته می کنیم و با پسته و گردو خرد شده یا گل محمدی تزیین می کنیم.


2. آجیل بار

آجیل بار
آجیل بار

مواد لازم آجیل بار

کنجد بو داده:  ۱.۵ تا ۲ پیمانه مغز تخمه آفتابگردان: ۱ پیمانه بادام زمینی بدون پوست:  ۱ پیمانه شکر:  ۱/۲ پیمانه شیره انگور یا خرما:  ۱/۲ پیمانه ارده کنجد:  ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه آجیل بار

  • مرحله اول: آماده سازی
  • ابتدا باید کنجد را کمی تفت دهید، شما می توانید از کنجد بو داده آماده استفاده کنید و اگر کنجد خام در خانه دارید کافی است داخل تابه ریخته و روی حرارت کم تتف دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد، دقت کنید پای گاز باشید وگرنه خیلی سریع کنجد می سوزد.
  • مرحله دوم: کاراملی کردن شکر
  • شکر را داخل تابه بریزید و هم نزنید و بگذارید خود شکر با حرارت کم ذوب شود و زمانی که قهوه ای رنگ شد باید سریع شیره انگور و ارده کنجد را اضافه کنید و سریع هم بزنید و نگذارید تا شکر سفت شود.
  • مرحله سوم: افزودن مغزیجات
  • در ادامه باید کنجد و بادام و مغز آفتابگردان و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود و خوب سفت شود، سپس از روی حرارت بردارید و یک ظرف مستطیل پیرکس یا پلاستیکی را بردارید و کمی چرب کنید و از مواد تهیه شده داخل آن بریزید و کمی خلال پسته برای تزیین بریزید و با گوشتکوب دستی خوب بکوبید تا سطح آجیل بار کاملا باید صاف و یکدست شود.
  • مرحله چهارم: تهیه آجیل بار
  • ظرف را برای ۱ ساعت باید در یخچال قرار دهید. بعد از یک ساعت از یخچال خارج کنید و برای ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و بعد دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و از قالب خارج کنید و با کمک یک چاقو تیز به اندازه دلخواه برش بزنید و این آجیل بار را میل کنید. نوش جان
نکات کلیدی در تهیه آجیل بار ارزان و مقوی و شیک
بهتر است قطر مواد ۱ سانت بیشتر نشود زیرا کالری بسیار بالایی دارد. می توانید همه مغزیجات را در ابتدا کمی تفت دهید تا بوی خامی آن ها گرفته شود و بعد استفاده کنید. اگر احساس کردید شکر سفت شده باید حرارت را کم کنید و صبر کنید تا دوباره ذوب و شل شود. اصلا نباید زیر شکر زیاد باشد وگرنه می سوزد و مزه تلخی به آجیل بار می دهد.

3.دسر آجیل اسپایسی

دسر آجیل اسپایسی
دسر آجیل اسپایسی

مواد لازم برای دسر آجیل اسپایسی

آجیل مغز مخلوط :3 پیمانه شکر :2/3 پیمانه سفیده تخم مرغ :1 عدد ادویه مخصوص پای کدوحلوایی :1 قاشق چای خوری پودر فلفل تند قرمز : ¼ قاشق چای خوری سس ورسترشایر :به مقدار کمی نمک :به مقدار لازم

طرز تهیه دسر آجیل اسپایسی

فر را با دمای 130 درجه سانتی گراد از پیش گرم می کنیم. سینی فر را با یک لایه کاغذ پوستی می پوشانیم. تخم مرغ را با 1 قاشق سوپ خوری آب در کاسه ای بزرگ با سرعت هم می زنیم. در یک کاسه کوچک، شکر را همراه با 1/2 و 1 قاشق چای خوری نمک، ادویه مخصوص و فلفل قرمز ترکیب می کنیم. آجیل را با مخلوط سفیده تخم مرغ مخلوط می کنیم. سپس از مخلوط سفیده خارج کرده و با مخلوط شکر، ادویه و سس ورسترشایر ترکیب می کنیم. با قاشق، آجیل را روی سینی فر ریخته و 30 تا 35 دقیقه در فر حرارت می دهیم. پس از اینکه مخلوط آجیلی کاملا سرد شد آن را در قیف های کوچک ریخته و سرو می کنیم.

نکات تکمیلی در مورد دسر آجیل

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 5 دقیقه زمان پخت و انتظار آن در حدود 35 دقیقه میباشد . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 8 نفر مناسب میباشد .

خرید آجیل

در فروشگاه خشکبار سپیدیاس در دسته بندی خشکبار به انواع آجیل، آلوبخارا، انجیر، بادام و پسته کاملا ارگانیک و بسیار تازه دسترسی خواهید داشت . شما میتوانید برای تهیه انواع دسر و شیرینی با آجیل از فروشگاه خشکبار سپیدیاس خرید کنید و از تمام خواص آن بهره ببرید.
سپيد ياس با حذف واسطه ها و مديريت هزينه هاي ثابت و جاري ، سعي در کاهش قيمت تمام شده محصولات دارد تا خشکبار از سبد غذايي هموطنان حذف نگردد و سلامت به خانواده ها بازگردد. همچنين تمامي محصولات خريداري شده در اين مجموعه در صورت عدم رضايت شما ،بي قيد و شرط مرجوع ميگردد. پس نگران نباشيد.!
راه های ارتباط با ما
  • آدرس سایت: sepidyas.ir
  • پیچ اینستاگرام: sepidyas.ir@
  • شماره تماس: 09172003018
  • آدرس: شیراز، خیابان سفیر شمالی، تقاطع بلوار رحمت، فروشگاه خکشبار سپیدیاس

اشتراک گذاری 

Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Pinterest

عناوین مقاله

با سپیدیاس سالم پیرشو!
خشکبار و عطاری سپیدیاس
خشکبار و عطاری سپیدیاس
با چت آنلاین حتی در خارج از ساعات اداری به سوالات شما پاسخ میدهیم
خشکبار و عطاری سپیدیاس
برای مطلع شدن از تخفیفات پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید
خشکبار و عطاری سپیدیاس
نگران نباشید! در صورت عدم رضایت،محصول بی قید و شرط مرجوع میگردد
خشکبار و عطاری سپیدیاس
در شیراز کمتر از 24 ساعت درب منزل و سراسر کشور همان روز تحویل پست میگردد
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامنابع میباشد
تمامی حقوق متعلق به مجموعه خشکبار و عطاری سپیدیاس میباشد
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.