خواص مغز بنه و مضرات مصرف زیاد

خواص مغز بنه و مضرات مصرف زیاد
در این مقاله بصورت جامع خواص مغز بنه یا همان پسته کوهی ،تاثیرات آن در اندامهای بدن و همچنین خواص در دوران بارداری و دوران رشد کودکان بررسی میکنیم. در آخر مضرات سوء مصرف و  نحوه خرید مغز بنه شیراز را به شما توضیح میدهیم. پس با همراه باشید.

بنه یا پسته کوهی چیست؟

بنه درختی است به ارتفاع ۲ تا ۷ متر که بیشتر در قله های پر ارتفاع و مناطق دوردست کوهستانی به صورت کاملا خودرو دیده می شود که با آب و هوای نه چندان سرد می روید و در لیست درختان حافظت شده قرار دارد.

این درخت از سرده پسته است که از لحاظ طعم و ترکیبات تشکیل دهنده شبیه پسته است که نه تنها می تواند جایگزین خوبی برای آن باشد ،بلکه به دلیل ارگانیک بودن محصولات به مراتب از سلامت بیشتری برخوردار است.


خرید محصولات ارگانیک

همچنین این درخت یکی از با ارزش ترین گونه های گیاهی است.بنه در مناطق مختلف نام های گوناگونی دارد.میوه این درخت گرد و کروی مانند در سایزهای کوچک و مدور است که رنگ آن در ابتدای رشد صورتی و پس از مدتی مایل به قرمز می باشد و در نهایت هنگام رسیدن به رنگ سبز تغییر می کند.

مردم سیستان و بلوچستان از شیره درخت بنه برای دردهای مفصلی و روماتیسم و درمان زخم های چرکین و عفونی استفاده می کنند و به خواص درمانی این میوه بسیار اعتقاد دارند.در اینجا ما به خواص درمانی آن اشاره می کنیم.

خواص مغز بنه یا پسته کوهی

تقویت قوای جنسی و مغز بنه

پسته کوهی به دلیل طبع گرم آن در تقویت قوای جنسی بسیار مفید است. همچنین باعث پیشگیری از زود انزالی مردان شده و تاخیر در عادت ماهیانه خانم ها را درمان می کند.پیشنهاد می شود کسانیکه دچار ضعف قوای جنسی هستند مصرف مغز بنه را فراموش نکنند.

مغز بنه و تقویت اعصاب

پسته کوهی به دلیل داشتن ویتامین های C، A، B  موجب تقویت اعصاب و تقویت حافظه می شود و از آلزایمر جلوگیری می کند.بنابراین برای افراد سالخورده و کسانی که ضعف اعصاب دارند مصرف مغز بنه پیشنهاد میشود.

همچنین این میوه برای بیماران فلج ام اس و بیماران ضعف قوای بدن مفید است.

تسکین درد عضلات و مغر بنه

مغز بنه برای تسکین دردهای مفصلی،کمر درد،درد قلنج و درمان ورم ها و زخم های سخت مفید است.توصیه می شود کسانی که درد عضلات دارند، مصرف مغز بنه و  استفاده از روغن آن را فراموش نکنند.همچنین افرادی که از پوکی استخوان رنج می برند برای تقویت استخوان های خود می توانند از مغز بنه استفاده کنند.

جلوگیری از بیماری های عفونی و مغز بنه

پسته کوهی مقاومت بدن را در برابر بیماری های عفونی و میکروبی بالا می برد و همچنین روی عملکرد باکتری ها تاثیر گذاشته و از رشد آنها در بدن جلوگیری می کند.

مغز بنه و کمک به سیستم گوارشی

مصرف مداوم پسته کوهی در دفع کرم ها ی روده و معده بسیار موثر است  و باعث جلوگیری از بیماری های گوارشی می شود و به هضم غذا کمک میکند در نتیجه باعث اشتها می شود.

درمان گرفتگی صدا و سرفه با مغز بنه

پسته کوهی به دلیل داشتن ویتامین های گروه A، B ،D و خواص ضد میکروبی در درمان بیماری سرماخوردگی موثر است و باعث از بین رفتن سرفه های خشک شده و خلط آور است.شما می توانید برای درمان عفونت ریه و التهابات آن مصرف مغز بنه را در برنامه غذاییتان بگنجانید.

مغز بنه و تقویت کبد

یکی از مهمترین خواص پسته کوهی که می توان به آن اشاره کرد تقویت کبد و پاکسازی آن می باشد.این میوه مقوی به درمان اختلالات و نارسایی های کبدی کمک می کند و باعث کارکرد بهتر کبد می شود.

افزایش وزن و مغز بنه

کسانیکه به دنبال افزایش وزن و چاقی هستند می توانند پسته کوهی را با چند نمونه خوراکی دیگر مخلوط کنند و با آن معجون چاق کننده تهیه کنند.برای تهیه این معجون کافیست بادام زمینی و بادام درختی و مغز بنه را با هم مخلوط و پودر کنید سپس به آن مقداری شکر اضافه کنید و روزانه میل کنید.

مغز بنه و درمان کم خونی

یکی از بیماری شایع در میان مردم کم خونی است که در واقع نوعی از بیماری می باشد که مقدار هموگلوبین که نقش اکسیژن رسانی به بافت ها را ایفا می کند کمتر از میزان معمول می باشد و باعث بروز بسیاری از مشکلات خواهد شد.

از بین بردن لک صورت و مغز بنه

بروز لک،کک و مک و ماه گرفتگی بر روی پوست بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده می باشد که شما می توانید با مصرف مغز بنه این مشکل را برطرف کنید. بهترین درمان جهت رفع این مشکل استفاده از روغن پسته کوهی می باشد.

خواص مغز بنه برای کودکان

برای رشد کودکان شما می توانید مصرف مغز بنه را در برنامه غذایی آنها قرار دهید تا موجب استخوان سازی کودک،جلوگیری از کم خونی،کارکرد بهتر مغز و تقویت سیستم ایمنی کودکان شود.



دیگر خواص مغز بنه یا پسته کوهی

  • از روغن بنه برای پاک کردن اخلاط سینه و ریه استفاده می کنند.این میوه برای شب کوری بسیار مفید است.
  • پسته کوهی باعث افزایش انرژی شده و از سرطان جلوگیری می کند.
  •  مغز بنه سرشار از پروتئین می باشد.
  • مغز بنه به درمان اسهال کمک زیادی می کند بدین صورت که برای این کار از دم کرده پوست و برگ آن استفاده می کنند.
  •  پسته کوهی برای درمان تکرر ادرار بسیار مفید و موثر است.
  • برای درمان ترک لب ها می توانید از روغن پسته کوهی استفاده کنید.

مصرف مغز بنه در بارداری

خواص مغز بنه و مضرات مصرف زیاد

مغز پسته کوهی به دلیل داشتن مواد مغذی فراوانی که دارد از ارزش بالایی برخوردار است.مادران باردار در طول دوران بارداری برای رشد کامل جنین بیشتر تمایل به خوردن مغزیجات دارند که مغز بنه هم یکی از این موارد است.

این میوه مغذی علاوه بر هضم سریع غذا باعث تقویت سیستم ایمنی مادر می شود.خشکبار و عطاری سپیدیاس مصرف  مغز بنه را برای مادران باردار در طول دوران بارداری پیشنهاد می کند.

 به این نکته توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه آن ممکن است به دلیل تحریک انقباضات رحمی و در نتیجه بروز سقط جنین و ایجاد زایمان زودرس برای مادر مشکلاتی ایجاد کند.پس بهتر است در مصرف بیش از اندازه آن در طول دوران بارداری خودداری کنید و یا با پزشک خود مشورت کنید.



مضرات مصرف زیاد مغز بنه

  • مصرف بیش از اندازه هر خوراکی باعث بروز مشکلاتی می شود پسته کوهی هم از این روند مستثنی نیست و عوارض زیادی به همراه دارد از جمله
  • باعث زخم شدن دهان
  •  کم اشتهایی
  • مشکلات پوستی
  • ناراحتی های گوارشی

خرید مغز بنه یا پسته کوهی

در فروشگاه خشکبار سپیدیاس در دسته بندی پسته، مغز پسته کوهی معروف به مغز بنه با طعمی شیرین،کاملا ارگانیک و بسیار تازه موجود است ،که تمامی خواص مغز پسته را دارد که شما می توانید با مصرف و خرید مغز بنه از تمام خواص آن بهره ببرید.

همچنین میتوانید انواع دیگر پسته ها ازجمله پسته احمدآقایی ،پسته اکبری،پسته فندقی را مشاهده و بنا به نیاز خود خرید کنید.

سپيد ياس با حذف واسطه ها و مديريت هزينه هاي ثابت و جاري ، سعي در کاهش قيمت تمام شده محصولات دارد تا خشکبار از سبد غذايي هموطنان حذف نگردد و سلامت به خانواده ها بازگردد. همچنين تمامي محصولات خريداري شده در اين مجموعه در صورت عدم رضايت شما ،بي قيد و شرط مرجوع ميگردد. پس نگران نباشيد.!
راه های ارتباط با ما
  • آدرس سایت: sepidyas.ir
  • پیچ اینستاگرام: sepidyas.ir@
  • شماره تماس: 09172003018
  • آدرس: شیراز، خیابان سفیر شمالی، تقاطع بلوار رحمت، فروشگاه خکشبار سپیدیاس

اشتراک گذاری 

Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Pinterest

عناوین مقاله

با سپیدیاس سالم پیرشو!
خشکبار و عطاری سپیدیاس
خشکبار و عطاری سپیدیاس
با چت آنلاین حتی در خارج از ساعات اداری به سوالات شما پاسخ میدهیم
خشکبار و عطاری سپیدیاس
برای مطلع شدن از تخفیفات پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید
خشکبار و عطاری سپیدیاس
نگران نباشید! در صورت عدم رضایت،محصول بی قید و شرط مرجوع میگردد
خشکبار و عطاری سپیدیاس
در شیراز کمتر از 24 ساعت درب منزل و سراسر کشور همان روز تحویل پست میگردد
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامنابع میباشد
تمامی حقوق متعلق به مجموعه خشکبار و عطاری سپیدیاس میباشد
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.