ارزش غذایی بادام برای بهبود سلامتی

ارزش غذایی بادام
برای بهبود سلامتی از طریق تغذیه سالم، پی بردن به خواص آجیل و مغزها و همچنین ارزش غذایی بادام مهم است.بادام همچون گردو و پسته ازجمله آجیل‌های خوشمزه‌ای است که اتفاقا خواص بسیاری هم برای سلامتی دارد. بادام از میوه‌ درخت بادام به‌دست می‌آید. بادام شیرین مصرف خوراکی دارد؛ اما از نوع تلخ آن روغن تهیه می‌کنند که معمولا به‌عنوان چاشنی در غذا استفاده می‌شود. در این بلاگ سپید یاس با ارزش غذایی بادام آشنا خواهید شد.

بررسی خواص کلی بادام

در دنیای امروزی پر از انواع مختلف مواد غذایی، بادام یکی از محصولاتی است که به عنوان یک معجزه طبیعی برای بهبود سلامتی انسان شناخته می‌شود. بادام نه تنها به عنوان یک خوراکی لذیذ معرفی می‌شود، بلکه ارزش غذایی بادام بسیار بالاست و می‌تواند به شما در رسیدن به یک سبک زندگی سالم و پرانرژی کمک کند. در این مقاله، به بررسی ارزش غذایی بادام و تأثیر آن بر بهبود سلامتی پرداخته و نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید از این میوه کوچک و معجزه‌آسا برای بهبود وضعیت خود استفاده کنید.
خرید بادام

بادام، منبعی غنی از مواد مغذی

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در بادام به میزان زیادی وجود دارد. این ویتامین می‌تواند در مقابله با آسیب‌های اکسیداتی و پیری زودرس پوست کمک کند.

 پروتئین

بادام منبع عالیی از پروتئین است که برای ساخت بافت‌های بدن و تقویت عضلات ضروری است. این خصوصیت به ویژه برای ورزشکاران و بدن‌سازان مهم است.

 اسیدهای چرب سالم

بادام حاوی اسیدهای چرب نیمه اشباع و نیمه اشباع نشده سالمی است که می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند.

بادام و کاهش استرس

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B موجود در بادام می‌توانند به کاهش استرس و افزایش سطح انرژی کمک کنند. این ویتامین‌ها به بهبود وضعیت روحی و افزایش تمرکز کمک می‌کنند.

منیزیم

منیزیم یک معدن مهم است که در بادام به میزان قابل توجهی وجود دارد. این معدن می‌تواند به کاهش استرس و بهبود خواب کمک کند.

خواص مغز بادام در لاغری

تحقیق بروی پنج گروه از افراد در دانشگاهی در آمریکا نتایج جالبی در بر داشت. گروه اول کسانی بودند که بادام درختی در رژیم غذایی آن‌ها جایی نداشت و دسته دوم کسانی که از بادام درختی در میان وعده صبح استفاده میکردند. دسته سوم از بادام در میان وعده ناهار، دسته چهارم کسانی که از بادام در وعده صبحانه و دسته پنجم هم افرادی که در وعده ناهار از مقدار یک و نیم اونس معادل سه قاشق غذاخوری بادام برشته و کم‌نمک استفاده میکردند که چربی اشباع نشده یا همان چربی خوب را در رژیم آنها افزایش داد. بعد از گذشت چهار هفته از این رژیم غذایی که دویست و پنجاه کالری اضافه داشت، این افراد افزایش وزنی پیدا نکردند.
خرید بادام

چگونه بادام درختی باعث لاغری میشود

فیبر و پروتئین موجود در بادام باعث ایجاد سیری در فرد شده و در کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است. فیبر باعث حرکات روده‌ای شده و سموم بدن را دفع میکند. بادام درختی به دلیل محتوای بالای منیزیم قند خون را تنظیم کرده و میل به غذا را کاهش می‌دهد. هنگامی که بدن به اندازه کافی منیزیم دریافت کند، جریان خون اکسیژن و مواد مغذی را سریع‌تر حمل میکند و جلوی افزایش ضربان قلب را میگیرد و پتاسیم در انقباض عضلات و به جریان در آوردن اعصاب و متعادل‌کردن فشار خون و عملکرد قلب نقش مهمی دارد.
نکته: تاکید می‌شود که مصرف بادام در مقادیر معقول و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع انجام شود. نکته:افرادی که به بادام آلرژی دارند، باید از مصرف آن پرهیز کنند و به پزشک خود مراجعه کنند.


دلیل تاثیر خواص بادام برای لاغری

بادام می تواند گرسنگی را سرکوب کند

مصرف میان وعده های بادام می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید، بنابراین کمتر از غذاها و میان وعده های مختلف می خورید.

بادام سرشار از پروتئین است

ارزش غذایی بادام حدود 22 گرم بادام حاوی 6 گرم پروتئین است که برای کاهش وزن عالی است. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین بالا نیز متابولیسم را افزایش می دهد.

بادام غنی از فیبر است

در هر وعده بادام 3 گرم فیبر وجود دارد که باعث می شود احساس سیری کنید. بادام همچنین حاوی چربی های سالم است، با حدود 15 گرم چربی در هر وعده. این مقدار چربی ممکن است زیاد به نظر برسد، اما بیش از دو سوم آن چربی غیراشباع است.

ارزش غذایی بادام
ارزش غذایی بادام

جدول ارزش غذایی بادام

ارزش غذایی یک عدد بادام خام
کالری ۷
چربی کل ۶/۰گرم
چربی اشباع ۰۵/۰ گرم
اسید چرب چند غیر اشباع ۱۵/۰ گرم
اسید چرب تک غیر اشباع ۳۹/۰ گرم
کربوهیدرات ۲۴/۰ گرم
فیبر ۱/۰ گرم
قند ۰۶/۰ گرم
پروتئین ۲۶/۰ گرم
کلسیم ۳ میلی گرم
آهن ۰۵/۰میلی گرم
پتاسیم ۹ میلی گرم

خرید انواع بادام

در فروشگاه خشکبار سپیدیاس انواع بادام را میتوانید در دسته بندی بادام، با کیفیت عالی و قیمت مناسب خرید کنید.

مغز بادام خام در این فروشگاه به صورت خام،سایز متوسط و از برند زرین می باشد.شما با خرید مغز بادام خام در این فروشگاه می توانید با انتخاب این محصول پرخاصیت به حفظ سلامت خود کمک کنید.

سپيد ياس با حذف واسطه ها و مديريت هزينه هاي ثابت و جاري ، سعي در کاهش قيمت تمام شده محصولات دارد تا خشکبار از سبد غذايي هموطنان حذف نگردد و سلامت به خانواده ها بازگردد. همچنين تمامي محصولات خريداري شده در اين مجموعه در صورت عدم رضايت شما ،بي قيد و شرط مرجوع ميگردد. پس نگران نباشيد.!
خرید مغز بنه یا پسته کوهی
نتیجه‌گیری
به عنوان یکی از معجزه‌های طبیعی، ارزش غذایی بادام بسیار بالا و خواص زیادی برای بهبود سلامتی است. با مصرف منظم بادام، شما می‌توانید به پوستی جوان‌تر، روحیه‌ای بهتر و وزنی بهینه دست یابید. به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامین‌های متنوع در عین کالری مناسب، یکی از بهترین خوراکی‌ها در رژیم غذایی به شمار می‌رود. هر عدد بادام ۷ کالری داشته و از لحاظ طبع سنتی نیز طبعی گرم و تر دارد. فواید و خواص مختلف این آجیل سبب شده تا برای همه افراد به یکی از بهترین میان وعده‌ها تبدیل شود.
راه های ارتباط با ما
  • آدرس سایت: sepidyas.ir
  • پیچ اینستاگرام: sepidyas.ir@
  • شماره تماس: 09172003018
  • آدرس: شیراز، خیابان سفیر شمالی، تقاطع بلوار رحمت، فروشگاه خکشبار سپیدیاس
پرسش‌های متداول
  1. چقدر بادام روزانه باید مصرف شود؟

معمولاً یک دسته بادام (حدود 28 گرم) به عنوان یک میان‌وعده مناسب محسوب می‌شود.
  1. آیا بادام برای کودکان مناسب است؟

بله، اما باید مقدار مصرف را بر اساس سن کودکان تنظیم کرد و در صورت وجود آلرژی به بادام، باید از مصرف آن پرهیز کرد.
  1. آیا مصرف بادام می‌تواند به کاهش کلسترول کمک کند؟

بله، اسیدهای چرب نشده موجود در بادام می‌توانند به کاهش کلسترول خون کمک کنند.
  1. آیا بادام به افزایش وزن مناسب است؟

بله، مصرف معقول بادام می‌تواند به افزایش وزن سالم کمک کند.
  1. آیا می‌توانم بادام را با دیگر میوه‌ها مصرف کنم؟

بله، بادام می‌تواند به عنوان میان‌وعده یا تزئینی در کنار دیگر میوه‌ها و انواع غذاها مصرف شود. با مصرف منظم و معقول بادام، شما می‌توانید بهبود سلامتی خود را تجربه کرده و از فواید فراوان این میوه شگفت‌انگیز بهره‌برید.

اشتراک گذاری 

Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Pinterest

عناوین مقاله

با سپیدیاس سالم پیرشو!
خشکبار و عطاری سپیدیاس
خشکبار و عطاری سپیدیاس
با چت آنلاین حتی در خارج از ساعات اداری به سوالات شما پاسخ میدهیم
خشکبار و عطاری سپیدیاس
برای مطلع شدن از تخفیفات پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید
خشکبار و عطاری سپیدیاس
نگران نباشید! در صورت عدم رضایت،محصول بی قید و شرط مرجوع میگردد
خشکبار و عطاری سپیدیاس
در شیراز کمتر از 24 ساعت درب منزل و سراسر کشور همان روز تحویل پست میگردد
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامنابع میباشد
تمامی حقوق متعلق به مجموعه خشکبار و عطاری سپیدیاس میباشد
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.