روش تهیه نبات شاخه ای در 7 قدم

روش تهیه نبات در منزل

تهیه نبات در خانه بسیار آسان است که برای درست کردن آن شما احتیاج به مواد اولیه ساده و کمی دانش نیاز دارید.در کل پایه و اساس طرز تهیه همه نبات ها یکی است. ما در این مقاله با بیان ۷ مرحله نکات و تکنیک های کامل و جامع برای روش تهیه نبات شاخه ای خانگی و همچنین خواص و شناخت آن دستورالعمل هایی در اختیار شما می گذاریم.

روش تهیه نبات شاخه ای در خانه چگونه است؟

اساسی ترین ماده تشکیل نبات شکر است بنابراین سعی کنید از یک بسته شکر باز نشده استفاده کنید تا از آلودگی هایی که در آشپزخانه وجود دارد مانند آرد و نمک در آن یافت نشود.اگر شما قبلا شربت ساده درست کرده اید تهیه نبات هم به راحتی همان شربت می باشد که مستلزم صبوری شما است.

تهیه این فرآیند در منزل هم می تواند برایتان سرگرم کننده و لذت بخش باشد و هم یک آزمایش علمی برای شما و فرزندانتان است که می توانید همه چیز را در مورد فرآیند تبلور و اشباع های مختلف محلول ها یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه نبات شاخه ای

  • شکر ۱۰۰۰ گرم
  • آب ۵۰۰ میلی لیتر
  • رنگ خوراکی طبیعی و طعم دهنده طبیعی در صورت تمایل
  • ظرف شیشه ای برای نگهداری محلول شکر
  • چوب یا هر وسیله ای که بتوان نخ را دور آن پیچید
  • گیره فلزی یا گیره لباس

آموزش قدم به قدم طرز تهیه نبات

مرحله اول:حرارت ملایم

شکر را با حرارت ملایم در آب به آرامی حل کنید و بگذارید تا بجوشد.سعی کنید از آب تصفیه استفاده کنید زیرا ناخالصی های آب می تواند از رشد بلوره ها جلوگیری کند.شکر کاملا باید در آب حل بشود و اگر کمی از آن ماند با حرارت دادن به آب آن ها را به طور کامل حل کنید. دقت داشته باشید که پس از حل شدن شکر آن را نباید هم بزنید.

مرحله دوم: روش توقف پخت

دماسنجی را کنار ظرف یا به صورت دورانی آن را در شربت قرار دهید تا دمای آن را اندازه گیری کند.مراقب باشید که حباب دماسنج به طرفین یا کف ظرف برخورد نکند زیرا دمای اشتباه نشان می دهد. هنگام انجام دادن این فرآیند مراقب شکر داغ و آب شده باشید.زمانی که محلول به دمای مورد نظر رسید ظرف را از روی حرارت بردارید و کف آن را در ظرف دیگری که آب یخ در آن است خنک کنید تا پخت متوقف شود.

اگر برای تهیه نبات دماسنج ندارید از روش آب سرد استفاده کنید.به این صورت که مقداری از محلول را درون یک لیوان آب سرد بریزید و آن را بررسی کنید ببینید در چه مرحله ای می باشد.هنگام تست در این مرحله ظرف را از روی حرارت بردارید تا نبات بیش از حد پخته نشود و طعم تلخی و سوختگی ندهد.

مرحله سوم: افزودنی ها

در این مرحله می توانید افزودنی مانند زعفران یا هر نوع افزودنی مورد نظر به آن اضافه کنید.نکته مهم اینکه افزودنی که به آن اضافه می کنید به خوبی هم بزنید تا به طور یکنواخت در محلول پخش شود.

مرحله چهارم: انتخاب ظرف مناسب

پس از حل شدن کامل افزودنی محلول را در لیوان استوانه ای و بلند شیشه ای بریزید به طوری که دو سانت بالای شیشه خالی بماند.سعی کنید در صورت امکان از ظرف های پلاستیکی استفاده نکنید. زیرا این ظرف ها در برابر حرارت و آب گرم ذوب می شوند و سمی تولید می کنند که برای بدن سرطان زا می باشد.و همچنین دقت کنید که لیوان دارای گرد و غبار و آلودگی نباشد.

مرحله پنجم: تشکیل کریستال

نخی را دور یک مداد،خودکار یا چوب بپیچید طوری که طول آن از دهانه لیوان یا شیشه بزرگتر باشد.شما می توانید از هر وسیله دیگری که مناسب این کار باشد استفاده کنید که این دیگر به خلاقیت و سلیقه شما بستگی دارد. نکته مهم اینکه آویز به ته لیوان نباید بخورد زیرا ممکن است کریستال های آن خوب تشکیل نشود.برای این کار می توانید یک گیره فلزی به ته نخ گره بزنید.نخ را خیس کنید و به دانه های شکر آغشته کنید و بگذارید خشک شود تا تبلور به خوبی صورت بگیرد.

روش تهیه نبات شاخه ای
روش تهیه نبات شاخه ای
مرحله ششم: عدم تماس نخ به دیواره

مداد را روی لیوانی که از محلول شکر پر کردیم قرار دهید.توجه داشته باشد که گیره فلزی به ته ظرف برخورد نکند.همچنین نخ نباید به دیواره های شیشه تماسی پیدا کند.

مرحله هفتم: مکان مناسب جهت تشکیل کریستال

لیوان را در مکانی قرار دهید که کاملا ثابت باشد و تکان نخورد.بعد از یک یا دو روز متوجه می شوید که بلوره های کوچکی تشکیل شده است.بعد از تشکیل بلوره های کامل نبات نخ را از محلول بیرون بیاورید و بگذارید تا خشک شود و نبات شکل خودش را به طور کامل بگیرد.این پروسه بین ۵ تا ۱۴ روز طول میکشد تا دانه های کریستالی نبات کاملا شکل بگیرد.

روش تهیه نبات شاخه ای
روش تهیه نبات شاخه ای

شما می توانید هر روز شیشه را بررسی کنید و ببنید کریستال ها چگونه رشد می کند و این برای شما می تواند سرگرم کننده باشد.



نکاتی که باید هنگام تهیه نبات شاخه ای توجه کنید

نکته اول:

بعد از اینکه مراحل بالا را به طور کامل انجام دادید و بلوره های نبات به خوبی شکل نگرفت و نتوانستید نبات خوبی درست کنید مشکل در میزان شکر اولیه می باشد و به احتمال زیاد میزان شکر کم بوده است.شما می توانید مجددا مراحل بالا را تکرار کنید ولی این دفعه میزان شکر را یشتر از دفعه قبل کنید.

نکته دوم:

میزان سایز بلوره های نبات بستگی به دمای محیط و شرایط سرد شدن دارد.اگر محلول در یک دمای مناسب قرار بگیرد بلورهای که تشکیل می شوند درشت می باشند ولی اگر دمای محیط نوسان داشته باشد بلوره های ریزتری تشکیل می شود.

نکته سوم:

اگر اجازه ندهید که شربت به طور کامل خنک شود پس از قرار گرفتن چوب یا نخ شکرهای چسبیده به آن حل می شود و نبات تشکیل نمی شود.

نکته چهارم:
اگر پس از طی مراحل بالا بلورها به خوبی شکل نگرفت و نتوانستید یک نبات خانگی با کیفیت درست کنید، احتمالا میزان شکر اولیه شما کم بوده است. مراحل را مثل قبل تکرار کنید اما میزان شکر بیشتری به آب اضافه نمایید.

پیشنهاد برای خرید نبات شاخه ای

بعضی از افراد به دلیل مشغله کاری و نداشتن فرصت موفق به درست کردن نبات در منزل نیستند.اگر فرصت این قبیل کارها را ندارید می توانید نبات دلخواهتان را با کیفیت عالی و قیمت مناسباز فروشگاه خشکبار سپیدیاس شیراز سفارش دهید.

نبات به چند نوع است؟

شاخه نبات

زمانی که بلوره های نبات دور یک نخ تشکیل می شوند به آن شاخه نبات می گویند.

نبات چوبی:

بلوره های نبات که به دور یک چوب تشکیل می شوند نبات چوبی می گویند.

پرده نبات

این نوع نبات ها روی پاتیل تشکیل می شود و با دیگر نبات ها هیچ تفاوتی ندارد که به آن پرده نبات می گویند.

نبات تخت

نبات های تخت در کف و جداره های پاتیل تشکیل می شود که به دلیل غلظت زیاد شیره به صورت تخت می باشد.

خرده نبات

نبات هایی هست که از شکر درشت تر می باشد و قابلیت حل شدن بالایی دارد.

نبات از چی درست می شود؟

نبات یک قند است که از ماده خوراکی نیشکر به دست می آید و طی یک مکانیزم فیزیکی تابع دما و زمان متبلور می شود و تبدیل به کریستال های زیبا می گردد.همه نبات ها به صورت صنعتی پخت می شود به جز نبات های یزدی مانند کاسه نبات یزدی و پرده نبات یزدی که پخت سنتی دارند.

روش تهیه نبات شاخه ای پرتقالی چگونه است؟

برای تهیه نبات شاخه ای پرتقالی طبق دستورالعمل هایی که در پارگراف اول گفتیم شکر و آب را باهم می جوشانیم بعد از اینکه محلول کاملا حل شد از روی حرارت برمی داریم و پس از خنک شدن در این مرحله به جای زعفران یا هر افزودنی دیگری اسانس پرتقال به آن اضافه می کنیم و خوب بهم میزنیم تا کاملا در محلول حل شود و به صورت یکنواخت در بیاید.

بعد محلول را در ظرف استوانه ای شیشه ای می ریزیم و سیخ چوبی را که نخ به دور آن پیچیده ایم به همان روشی که گفتیم درون شیشه قرار می دهیم و اجازه میدهیم که بلوره های نبات دور نخ تشکیل شود.

کلیت دستورالعمل تهیه همه نبات ها مانند یکدیگر می باشد فقط تفاوت آن در اضافه کردن نوع مواد افزودنی می باشد.



نبات کجاها مصرف دارد؟

در کشور ما نبات بسیار پرمصرف و پر کاربرد می باشد.مثلا برای تزئین سفره های عقد،سفره هفت سین،برای شیرین کردن چایی و دمنوش های گیاهی و در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد.

پر مصرف ترین نوع نبات هم نبات های چوبی و شاخه می باشند که در بازار در انواع طعم ها وجود دارد.همچنین نبات در مقایسه با قند و شکر طعم و مزه بهتری دارد که می توان از آن برای شیرین کردن همراه چای استفاده کرد.از پودر نبات هم می توان برای شیرین کردن شربت استفاده کرد.

مصرف بیش از حد نبات چه ضرری دارد؟

همانطور که میدانیم مصرف بیش از حد هر محصولی حتی اگر آن محصول برای بدن ضروری باشد زیان آور است.نبات هم از این قاعده مستثنی نیست و مصرف بیش از اندازه آن ممگن است منجر به ابتلا به دیابت شود.

این ماده شیرین به دلیل اینکه رطوبت کمتر و بافت سخت تری نسبت به قند دارد مقدار کالری آن در مقدار اندک بسیار بالاست و برای افراد با قندخون بالا مضر می باشد.بنابراین اگر قندخون دارید قبل از مصرف آن حتما با پزشک خود مشورت کنید.

تفاوت قند و شکر با نبات در چیست؟

در این سه محصول ساکاروز ماده اولیه در تشکیل آنها می باشد اما نوع کریستال های تشکیل شده در نبات با قند و شکر متفاوت است.

برای خرید نبات باکیفیت به چه مواردی توجه باید کرد؟

  • ۱. به نوع کریستال های نبات دقت کنید زیرا هرچه کریستال شفاف تر باشد کیفیت آن بهتر است.
  • ۲. بین نبات های فله و جعبه ای در صورت امکان از نبات های جعبه ای بخاطر مسایل بهداشتی استفاده کنید.
  • ۳. برای خرید نبات های نی دار نبات هایی انتخاب کنید که نی آنها چوبی باشد زیرا نی های پلاستیکی در برابر گرما و حرارت واکنش نشان می دهند و تولید سمی می کنند که برای بدن مضرر است.
  • ۴. برای خرید نبات های زرد دقت کنید که رنگ نبات باید زرد کم رنگ و ملایم باشد.پر رنگ بودن آن دلیل بر این است که در آن از مواد خوراکی رنگی استفاده می شود که مضر می باشد.

به چه نباتی ،نبات داغ می گویند؟

زمانی که نبات را روی حرارت قرار می دهند تا کریستال های نبات بسوزد و به یک ماده قهوه ای رنگ مایل به سیاه با مزه تلخی تبدیل می شود به آن نبات سوخته یا نبات داغ می گویند که یک درمان عالی برای اسهال می باشد.

نبات شاخه زرد بهتر است یا شاخه سفید؟

سوالی که همیشه موقع خرید نبات برای یک انتخاب خوب در ذهن می آید این است که نبات شاخه سفید بهتر است یا شاخه زرد؟در کل این دو نوع نبات از نظر کیفیت و نوع کریستال تفاوتی باهم ندارند و انتخاب آن بستگی به سلیقه و ذائقه هر فرد دارد.البته به شرطی که در نبات شاخه زرد از زعفران استفاده شود و به آن مواد خوراکی رنگی نزنند.

کدام کشورها بیشترین مصرف نبات را دارند؟

در بین همه کشورهای جهان دو کشور ایران و هند از نبات به عنوان یک محصول پرکاربرد در آشپزخانه های خود استفاده می کنند.

دستگاه تولید کننده نبات

برای تولید نبات از پاتیل یا دیگی بنام دیگ نبات استفاده می کنند که دارای دو نکته اساسی است.

نکته اول:

هنگام تولید نبات پاتیل ها باید کاملا ثابت باشند و هیچ تکانی نخورند.زیرا کوچکترین حرکت باعث شکل نگرفتن نبات می شود.

نکته دوم:

سعی شود از پاتیل های کوچکتر برای تهیه نبات استفاده شود.زیرا هرچه اندازه پاتیل کوچکتر باشد نباتی که تشکیل می شود شیشه ای تر و باکیفیت تر است.

نبات سنتی و صنعتی چه تفاوت هایی باهم دارند؟

نبات صنعتی تحت کریستالیزاسیون در سرما تولید میشود که راندمان تولید در آن بیشتر از راندمان تولید سنتی است.کریستال های آن درشت تر و باکیفیت تر هستند و به دلیل اینکه مشکل تنظیم حرارت ندارند از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد.در روش صنعتی با حرارت محلول فوق اشباع کریستال تشکیل می شود ولی در روش سنتی با سرد نمودن محلول کریستال ها تشکیل می شود.در روش سنتی راندمان تولید پایین است و نیاز به تنظیم حرارت مناسب دارد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

خواص درمانی نبات شاخه ای چیست؟

در طب سنتی نبات یک محصول بسیار محبوب و پر طرفدار است که برای رفع انواع بیماری ها از آن استفاده می کنند.ما در ادامه مهمترین خواص درمانی آن را باهم بررسی می کنیم.



تاثیر نبات بر افزایش سطح هموگلوبین خون

اگر سطح هموگلوبین در خون پایین باشد مشکلاتی از قبیل رنگ پریدگی،سرگیجه،ضعف،کم خونی و خستگی پیدا می شود.مصرف این ماده شیرین هم سطح هموگلوبین خون را افزایش می دهد و هم باعث گردش خون در بدن می شود و در نتیجه علائم ضعف و خستگی را از بین می برد.

خواص نبات در درمان سرماخوردگی

اگر سرماخوردگی همراه با سرفه های خلط دار باشد مصرف این ماده شیرین بسیار مفید و موثر است.زیرا نبات داغ خاصیت ضد ویروسی دارد و می تواند از عفونت ویروس گلو در اثر سرماخوردگی جلوگیری کند و درد گلو را التیام بخشد.در طب سنتی متخصصان توصیه می کنند در دوران سرماخوردگی نبات داغ را همراه داروهای سرماخوردگی مصرف کنند.

درمان دل درد و کاهش درد

یکی از مهمترین خواص نبات تسکین درد و درمان دل درد می باشد.مصرف این محصول می تواند درد ناشی از انقباض ماهیچه ها به خصوص پشت پا را تسکین دهد.همچنین در دوران قاعدگی دل درد ناشی از پرویدی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

تاثیر نبات بر درمان اسهال

نبات از ساکاروز تشکیل میشود. ساکاروز یک قند دی ساکارید است که خاصیت ضد نفخ و ملین کننده را دارد.متخصصان در طب سنتی برای درمان نفخ و اسهال مصرف نبات را به صورت سوخته یا کاراملی توصیه می کنند.

کاهش خواب آلودگی و خستگی

نبات به دلیل داشتن مواد شیرین خاصیت افزایش انرژی و شادابی را دارد که باعث سرحال شدن در فرد می شود.اگر دچار خواب آلودگی و خستگی شدید می توانید با مصرف چای نبات انرژی خود را برگردانید.همچنین زعفران که یک محصول پرطرفدار در فروشگاه خشکبار و عطاری سپیدیاس است نشاط و شادی را در هر فردی افزایش می دهد.بنابراین شما می توانید برای دو برابر کردن اثر ضد خستگی و خواب آلودگی از نبات زعفرانی استفاده کنید.

 دوران شیردهی و مصرف نبات

از آنجایی که نبات به عنوان یک ضد استرس عمل می کند و خاصیت آرامبخشی دارد می تواند به طور بالقوه ای شیر مادر را افزایش دهد. به دلیل اینکه شیرینی آن کمتر از مواد شیرین دیگر است آسیبی به مادر و کیفیت شیر او وارد نمی کند.

 مصرف نبات در نوزادان

همانطور که در پارگراف قبل گفتیم نبات به عنوان یک تسکین دهنده موثر برای درد می باشد.از آنجایی که برای تسکین درد نوزادان نمی توان از مواد طب سنتی استفاده کرد از این رو نبات گزینه بسیار خوبی برای نوزادان بالای ۶ ماه می باشد.مصرف این ماده شیرین در مواردی از قبیل ختنه،واکسیناسیون،خون گیری،یبوست می تواند درد نوزاد را کاهش دهد.

دقت داشته باشید که مصرف آن صرفا برای نوزادان بالای ۶ ماه توصیه می شود زیرا استفاده از آن در کودکان زیر ۶ ماه باعث اختلال در جذب مواد مغذی شیر مادر می باشد.

جلوگیری از آب دهان در خواب

افرادی که دارای معده سردی هستند در هنگام خواب از دهانشان آب جاری می شود که این یک معضل بزرگ برای آنها است.مصرف نبات می تواند آنها را از شر این مشکل راحت کند.برای رفع آن مقداری نبات را در آب جوش یا چایی حل کنید و میل نمایید تا سردی معده برطرف شود.

درمان بلغم با نبات

یکی از چهار خلط اصلی موجود در بدن بلغم است که مزاج آن سرد و مرطوب می باشد.متخصصان معتقدند که اگر این بیماری درمان نشود ممکن است باعث بروز مشکلاتی از قبیل، فلجی، نقرس، پیسی،لقوه و رعشه شود.برای رفع مشکل بلغم نبات داغ یا چای نبات می تواند کارساز باشد.

جلوگیری از خون دماغ شدن با مصرف نبات

در روزهای گرم تابستان اکثر افراد دچار خونریزی دماغ می شوند که ممکن است به طور مداوم اتفاق بیفتد.برای این افراد اصلا جای نگرانی وجود ندارد.زیرا آنها می توانند در کوتاهترین زمان ممکن خونریزی را بند بیاورند.

برای این کار مقداری نبات را در آب گرم حل کنید و چند قطره از آن را درون بینی خود بریزید تا خونریزی متوقف شود.

درمان تکرر ادرار

یکی از خاصیت های نبات تقویت ماهیچه برخی از نقاط بدن است.افرادی که دچار ضعف مثانه هستند به طور مداوم نیاز به دفع ادرار دارند.این افراد می توانند با مصرف نبات داغ مثانه خود را تقویت کنند و تکرر ادرار را درمان کنند.همچنین مصرف تکه ای از نبات در دهان و مکیدن آن هم می تواند برای رفع این مشکل کمک کند.

پیشگیری از آلزایمر با مصرف نبات

نبات به تقویت حافظه افراد کمک می کند و می تواند از حواس پرتی و فراموشی جلوگیری کند.مصرف این ماده شیرین برا افراد سالخورده یا مسن بسیار مفید و موثر می باشد.

آیا نبات برای دوران بارداری مفید است؟

بهترین زمان مصرف نبات در دوران بارداری در سه ماهه دوم می باشد.مادران بارداری که هوس خوردن این ماده شیرین را دارند ترجیحا از نبات هایی که پخت صنعنی دارند استفاده کنند زیرا در آنها مراحل تصفیه شکر بهتر انجام می شود.البته توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه آن مضر می باشد و ممکن است دیابت بارداری به همراه بیاورد.

بنابراین توصیه می شود مادران باردار در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کنند.

ترکیب نبات و زنجبیل برای چی خوبه؟

نوشیدن دمنوش آویشن و زنجبیل مانع شدت یافتن ویروس کرونا و آنفلوآنزا می شود.برای درست کردن این دمنوش یک قاشق غذاخوری آویشن را با یک تکه زنجبیل به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم دم کنید و سپس با عسل یا نبات میل کنید.

این دمنوش برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است.اگر هم به ویروس مبتلا شدید این دمنوش را تا روزی سه مرتبه میل کنید تا از شدت بیماری بکاهد.

نبات و دارچین چه خواصی دارند؟

دارچین و نبات باعث تسکین دردهای مفصلی می شود.کاهش دهنده دردهای دوران قائدگی است.برای اعصاب مفید است و کلیه را شستشو می دهد.شادی آور و افزایش دهنده اشتها است.ضد استرس و خوشبو کننده دهان می باشد.مشکلات معده مانند نفخ،اسهال و سوءهاضمه را درمان می کند.

ترکیب نبات و گلاب چه فوایدی دارد؟

ترکیب نبات و گلاب دارای طبع بسیار گرمی است که در مقابله با بیماری های مربوط به طبع سرد بسیار مفید می باشد.این ترکیب برای تقویت قلب مفید است و ضعف و ترس را در بدن از بین می برد.همچنین برای درمان افسردگی هم بسیار موثر است.

شیره نبات چیست؟

به نبات مایع شیره نبات می گویند.نبات جامد از محلول فوق اشباع شکر درست می شود و به شکل کریستال شفاف است.بعد از چند مرحله پخت نبات شیره نبات به دست می آید که می تواند سفید یا زعفرانی باشد.

در واقع شیره نبات،نبات مایعی است که نمی توان دوباره از آن نبات تهیه کرد.زیرا شکری که برای تهیه نبات استفاده می شود قوام خود را از دست می دهد و دیگر قابلیت کریستال شدن ندارد.

تفاوت شیره نبات با نبات جامد چیست؟

  •  قدرت شیرینی شیره نبات دو برابر نبات جامد است.
  • شیره نبات نسبت به نبات جامد سریع تر حل می شود.
  • نبات مایع مناسب افراد ورزشکار و زنان باردار است.
  • به علت شیرینی بالای نبات مایع می توان به مقدار کمتری نسبت به نبات جامد استفاده کرد که این مسئله از نظر مالی به صرفه تر می باشد.
  • طبع شیره نبات گرمتر از نبات جامد است.
نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم روش تهیه نبات شاخه ای خانگی را به شما آموزش دهیم.اگر به هر دلیلی قادر به درست کردن این ماده شیرین در منزل نیستید می توانید به فروشگاه خشکبار سپیدیاس که یکی از جامع ترین فروشگاه های مربوط به نبات می باشد مراجعه کنید و نبات دلخواه خود را انتخاب و مصرف کنید.

راه های ارتباط با ما
  • آدرس سایت: sepidyas.ir
  • پیچ اینستاگرام: sepidyas.ir@
  • شماره تماس: 09172003018
  • آدرس: شیراز، خیابان سفیر شمالی، تقاطع بلوار رحمت، فروشگاه خکشبار سپیدیاس

اشتراک گذاری 

Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Pinterest

عناوین مقاله

با سپیدیاس سالم پیرشو!
خشکبار و عطاری سپیدیاس
خشکبار و عطاری سپیدیاس
با چت آنلاین حتی در خارج از ساعات اداری به سوالات شما پاسخ میدهیم
خشکبار و عطاری سپیدیاس
برای مطلع شدن از تخفیفات پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید
خشکبار و عطاری سپیدیاس
نگران نباشید! در صورت عدم رضایت،محصول بی قید و شرط مرجوع میگردد
خشکبار و عطاری سپیدیاس
در شیراز کمتر از 24 ساعت درب منزل و سراسر کشور همان روز تحویل پست میگردد
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامنابع میباشد
تمامی حقوق متعلق به مجموعه خشکبار و عطاری سپیدیاس میباشد
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.