همه چیز درباره مویز محلی

انواع مویز محلی

آیا شما همه چیز در مورد مویز محلی می دانید؟ما در این مقاله سعی می کنیم به طور کامل و جامع اطلاعاتی که باید در مورد مویز بدانید در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

مویز چیست؟

یکی از خوشمزه ترین دانه های خشکبار مویز می باشد که همیشه در بین مردم از جایگاه ویژه ای از نظر مغذی بودن برخوردار است. در واقع مویز از خشک کردن انگور قرمز یا سیاه بوجود می آید که ابعاد آن کوچکتر از کشمش است.

مویز به دلیل اینکه طعم شیرین و دلنشینی دارد می توان آن را در کنار چای مصرف کرد. در بین بعضی از افراد این باورغلط وجود دارد که ممکن است مویز بعد از خشک شدن خاصیت خود را از دست بدهد و این کاملا یک فرضیه اشتباه است. این میوه خوراکی پس از خشک شدن نه تنها خاصیت خود را از دست نمی دهد بلکه نیرو بخش تر هم می شود.

مویز سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی مفیدی است که همه افراد می توانند با مصرف آن از این دانه شیرین بهره ببرند.

بهترین نوع مویز،مویزی است که از انگور درشت،شیرین و پر گوشت تهیه و بصورت آفتاب خشک و سایه خشک تهیه شود .

که به دو صورت هسته دار و بی هسته می باشند. مویز محلی به دلیل اینکه تیزاب نمی خورد و کاملا ارگانیک است بسیار خوش طعم  است و طرفداران زیادی دارد.

انواع مویز
مویز سیاه

انواع مویزهای محلی کدامند؟

جز مویزهای محلی هستند که تیزاب ندارند و کاملا ارگانیک هستند.

اگر شما علاقمند به این نوع مویزها هستید جهت خرید، ویژگی ها و مشخصات هر کدام از آنها می توانید به این صفحه مراجعه کنید. روش تهیه مویز محلی به صورت کاملا سنتی انجام می شود که همین امر باعث کیفیت مرغوب آنها می شود. برای اطلاع بیشتر شما در ادامه روش خشک کردن این مویزها را بیان می کنیم.پس ما را همراهی کنید.

انواع مویز محلی
انواع مویز محلی

چگونه مویز درست کنیم؟

مویز به ۲ روش سنتی و صنعتی فرآوری می شود و به بازار عرضه می گردد که ما در این قسمت هر دو روش را برای شما بیان می کنیم. البته دقت داشته باشید که مویزهای محلی صرفا به روش سنتی فرآوری می شود به همین دلیل از طعم و کیفیت بالایی برخوردار هستند.


خرید مویز 

تولید سنتی مویز

در این روش برای خشک کردن مویز ابتدا انگورها را می چینند. سپس می شویند و پس از شستشو آنها را در ارتفاع معینی به بند یا سیم های فلزی آویزان می کنند تا با عبور جریان هوا در لابه لای آنها در آفتاب خشک شوند. در این روش به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده مویز کاملا ارگانیکی تهیه می شود که کاملا سورت شده و تمیز است. به این نوع مویز آفتاب خشک می گویند.

فراوری مویز سایه خشک
فراوری مویز سایه خشک

تولید صنعتی

در روش صنعتی انگورها را از شاخه جدا می کنند و آنها را در ظرف های مخصوص استیل می شویند. پس از شستن در سردخانه انبار می کنند. برای اینکه رطوبت انگورها را کم کنند هر دفعه متناسب با حجم دستگاه خشک کن مقداری از انگورها را درون آن می ریزند تا از رطوبت آنها کم شود. بعد از این مرحله انگورها را در دستگاه می ریزند و ساقه های آن را از میوه جدا می کنند.

سپس دوباره حبه های انگور را می شویند و بوسیله دستگاه تا رسیدن به ۸ درصد رطوبت خشک می کنند. خشک کردن مویز به روش صنعتی برای کسانی که طرفدار مکانیزه بودن هستند توصیه می شود.

خواص انواع مویز
فراوری مویز صنعتی

طرز تهیه مویز ریش بابا از انگور چگونه است؟

مویزی که از انگور ریش بابا تهیه می شود درشت تر و هسته دار تر از بقیه مویزها است. این انگور به ۲ روش آفتاب خشک یا سایه خشک تبدیل به مویز می شود.



مویز آفتاب خشک ریش بابا

در روش آفتاب خشک انگورها را می چینند. پس از شستن روی یک پارچه تمیز و در سطحی صاف زیر نور خورشید پهن می کنند و به مدت ۱۵ الی ۲۰ روز اجازه می دهند تا خشک شود.

سپس خوشه های انگور را هر چند وقت یکبار زیر و رو می کنند تا تمام قسمت های آن خشک شود. بعد از اینکه کاملا خشک شد آنها را از ساقه جدا می کنند و بوسیله دستگاه دم آنها را می گیرند و در جای خشک و خنک نگهداری می کنند.

مویز آفتاب خشک
فراوری مویز آفتاب خشک

مویز سایه خشک ریش بابا

در این روش خوشه های انگور را در مکانی که مسقف است با طناب آویزان می کنند تا با دمای محیط خشک شود. البته این نکته باید در نظر گرفته شود که بین خوشه ها باید فاصله باشد تا هوا جریان داشته باشد و انگورها سریع تر خشک شوند.

در هر دو روش انگورهای خراب و له شده را باید از همان اول جدا کرد زیرا باعث خرابی بقیه انگورها می شود.



مویز سیاه محلی چیست؟

همانطور که از اسم آن پیدا است مویز سیاه محلی از خشک کردن انگور سیاه به دست می آید. همانطور که در پارگراف قبل گفتیم مویز همان کشمش است که از نظر شکل ظاهری و رنگ با آن تفاوت دارد ولی از نظر خواص یکی است. فرآیند این مویز هم مانند مویز ریش بابا به دو صورت آفتاب خشک و سایه خشک می باشد.

مویز سیاه افغان و ازبک کدام نوع است

تا اینجا ما در مورد مویزهای محلی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم. در اینجا می خواهیم در مورد یک نوع از مویزهای وارداتی در کشور صحبت کنیم که طرفداران زیادی هم دارد.

مویز سیاه افغان

محصول کشور افغانستان می باشد که از حبه های خشک شده انگور سیاه درست می شود. این مویز از نظر رنگ ظاهری و شکل با دیگر مویزها تفاوت دارد ولی از نظر خواص شبیه بهم هستند.

مویز سیاه ازبک

نیز همانطور که از نامش پیداست محصول کشور ازبکستان میباشد.و تنها تفاوت با نوع افغانی درشتی اندازه آن میباشد.

رنگ این نوع مویزها کاملا سیاه یا قهوه ای تیره است که از نظر شکل ظاهری درشت،گوشتی و بی هسته می باشد. این مویز طعم شیرین و خوشمزه ای دارد که نمی توان به راحتی از مصرف آن صرف نظر کرد.

مویز ازبک
مویز ازبک
آیا مویز برای سلامت بدن مفید است؟

وقتی صحبت از مویز می شود یکی از سوالاتی که در ذهن ما ممکن است ایجاد شود این است که آیا مویز برای سلامت بدن مفید است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یکی از سالم ترین خوراکی هایی که می تواند در رژیم غذایی افراد قرار گیرد مویز است. این میوه خشک حاوی مقادیر زیادی قندهای میوه مانند گلوکز و فروکتوز است که سطح گرسنگی را کاهش می دهد و هوس غذایی را کم می کند. مویز به دلیل داشتن این خاصیت،تقویت کننده سیستم عصبی بدن می باشد. همچنین می تواند سلامت روده را حفظ کند و از یبوست جلوگیری کند.

طبع مویز سرد است یا گرم؟

در طب سنتی بر این باور هستند که هر خوراکی باید با مصلح آن مصرف شود تا طبع آن از نظر سردی و گرمی به بدن آسیب نرساند.

مویز دارای طبع گرم و تر است و قطعا برای افرادی که مزاج سرد دارند مناسب می باشد.کسانی که گرم مزاج هستند باید این میوه خوراکی را با مصلح آن مانند عناب،سکنجبین یا آب میوه های ترش مصرف کنند تا بتوانند از خواص مفید آن بهره کامل ببرند.

در واقع طبیعت این میوه خوراکی به نوع انگور و شیرینی آن هم ارتباط دارد زیرا هرچه انگور شیرین تر باشد طبع آن گرم تر است.

تفاوت مویز هسته دار و بی هسته چیست؟

تفاوت این دو مویز در نوع انگوری است که از آن تهیه می شود.

اگر انگور هسته دار باشد مویزی که از آن تهیه می شود هسته دار است و اگر انگور بی هسته باشد مویز آن هم از نوع بی هسته می باشد. مویز هسته دار از نظر قیمت مناسب تر از مویز بی هسته است.

هسته دارای آنتی اکسیدان هایی هست که خواص مویز را دو برابر می کند. البته زمانی تمامی مواد مغذی مویز هسته دار به بدن می رسد که هسته آن کاملا جویده و خورده شود.

مویز و کشمش چه تفاوتی باهم دارند؟

آیا مویز و کشمش با هم فرق دارند؟ این سوالی هست که اکثرا در ذهن افراد ایجاد می شود.

در جواب این سوال باید بگوییم که در واقع مویز نوعی کشمش است که از خشک کردن انگور بزرگ تهیه می شود در صورتی که کشمش از خشک کردن انگور کوچک و بی دانه به دست می آید. این دو میوه خوراکی از نظر شکل ظاهری و رنگ باهم تفاوت دارند ولی از نظر خواص یکی هستند.

اما در برخی تحقیقات عنوان می شود که آنتی اکسیدان های مویز بیشتر از کشمش است. البته دقت داشته باشید که این موضوع بستگی به نوع آماده شدن مویز دارد. اگر خشک کردن انگورها با دمای کم و به تدریج انجام شود می توان گفت انگور خشک یا مویز خاصیت بیشتری نسبت به کشمش دارد.

همچنین تفاوت بعدی جهت صدق این ادعا استفاده از مواد نگهدارنده مثل تیزاب در فراوری کشمش میباشد که در اکثرا در مویز استفاده نمیشود.

تفاوت مویز با کشمش
تفاوت مویز با کشمش

برای انتخاب مویزمحلی خوب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  1. برای اینکه بتوانید یک مویز باکیفیت انتخاب کنید به دو نکته توجه داشته باشید.
  1. باید بدانیم مویز از چه انگوری تهیه شده است.نوع انگور باید درشت،شیرین و گوشتی باشد.
  2. طعم مویز باید شیرین باشد. اگر مزه ترشی داشته باشد دلیل بر کهنگی آن می باشد. همچنین باید نرم و انعطاف پذیر باشد و هیچگونه زدگی بر روی آن نباشد.
  3. رنگ آن قهوه ای و یا سیاه باشد و اگر مویزی رنگش روشن باشد ،از تیزاب در فراوری ان استفاده میشود که اصالت ارگانیک بودن را از دست میدهد.

بهترین زمان مصرف مویز چه موقع است؟

اگر در صبح ناشتا تعداد ۲۱ عد مویز را به طور مداوم مصرف کنید از ابتلا به انواع بیماری ها در امان هستید.

مصرف این میوه خشک به صورت ناشتا باعث حفظ سلامت دهان و دندان می شود و دهان را خوشبو می کند. مویز میزان مناسبی کالری و پروتئین روزانه را تامین می کند و به همین دلیل مصرف آن به صورت ناشتا می تواند انرژی لازم برای یک روز پرکار را تامین کند.

افرادی که صبح ها پس از بیدار شدن از خواب احساس کسلی و خستگی می کنند باید برای بر طرف کردن این مشکل به مدت ۶ ماه مقداری مویز را به صورت ناشتا میل کنند. در واقع بهترین زمان مصرف مویز صبح ها به صورت ناشتا می باشد.

کاربردهای مویز در آشپزی چیست؟
  • هنگامی که مویز خشک می شود در پخت و پز از آن استفاده می کنند . در کیک ها هم جز اصلی می باشد.
  • می توان به بستنی یا دسرهای مختلف به عنوان طعم دهنده اضافه کرد.
  • آن را با ماست و غلات مخلوط می کنند و از آن یک دسر خوشمزه درست می کنند.
  • به کلوچه ها،پنکیک و سایر محصولات پخته شده اضافه می کنند.
  • از انگورهای تازه گهگاه توسط کارخانه شراب سازی برای ترکیب و رنگ،بسته به نیاز و در دسترس بودن استفاده می شود.

روش نگهداری مویز چگونه است؟

اگر می خواهید مویز را به مدت طولانی نگهداری کنید باید آن را در جای خشک،تاریک و به دور از گرما یا نور مستقیم خورشید قرار دهید. روش دیگر اینکه می توانید آنها را داخل پلاستیک زیپی بریزید و به مدت یکسال در فریزر نگهداری کنید.

مویز محلی چه خواصی دارد؟

بارها شنیده ایم که مویز خواص مهم زیادی دارد. ما در این مطلب قصد داریم برخی خواص آن را برای شما بیان کنیم.پس تا انتهای این مطلب با بلاگ خشکبار سپید یاس همراه باشید.

مویز و تقویت قوای جنسی

مویز به دلیل وجود اسید آمینه در درمان اختلالات نعوظ بسیار مفید است. اسید آمینه سطح تحرک اسپرم را افزایش می دهد که این امر در هنگام رابطه جنسی احتمال افزایش بارداری را بالا می برد. این میوه خوراکی در برانگیختگی و تحریک میل جنسی بسیار موثر است. در کشور هندوستان این قضیه رایج است که عروس و داماد در شب عروسی یک لیوان شیر را با مویز جوشانده شده به همراه زعفران بنوشند.

تاثیر مویز بر پوکی استخوان

این دانه شیرین دارای مقادیر زیادی از ویتامین و مواد معدنی است که به دلیل داشتن فیبر و آنتی اکسیدان طرفداران زیادی دارد. مویز به دلیل داشتن پروتئین گزینه بسیار خوبی برای گیاه خواران می باشد. همچنین مواد معدنی در آن سبب استحکام استخوان ها می شود و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

کاهش وزن با مصرف مویز

از آنجایی که مویز منبع انرژی است و می تواند به تقویت معده کمک کند فیبر موجود در آن به هضم غذا کمک می کند و در درمان ناراحتی های گوارشی مفید می باشد. همچنین این میوه خشک به دلیل داشتن قندهای طبیعی میل را برای جذب کالری کاهش می دهد و احساس سیری در فرد ایجاد می کند و به این ترتیب به کاهش وزن کمک می کند.

درمان سردردهای میگرنی با مویز

ویتامین سی موجود در مویز می تواند به کاهش سردردهای میگرنی کمک کند. افرادی که دچار سردردهای میگرنی هستند می توانند با مصرف آن از شدت درد بکاهند.

مویز و تقویت مغز

از زمان قدیم تا کنون می گویند اگر می خواهید کودکان باهوشی داشته باشید به آنها مویز بدهید. یکی از فواید مهم آن تقویت حافظه است. مویز به قدرت فهم،تقویت،عملکرد مغز و کاهش استرس کمک می کند. این میوه خشک روند پیری را به تاخیر می اندازد و حافظه را بهبود می بخشد.

جبران کمبود آهن با مصرف مویز

مویز سرشار از آهن و آنتی اکسیدان های طبیعی است که گزینه بسیار خوبی برای قرار گرفتن در برنامه غذایی می باشد. این دانه شیرین سرشار از کلسیم و پتاسیم است که شامل ویتامین های A، B، E است و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ را در خود دارد.

دیابت و مویز

این دانه خوراکی می تواند به کنترل تنظیم قندخون در افراد دیابتی کمک کند. قند موجود در مویز قند فروکتوز است که برای جذب شدن احتیاجی به انسولین ندارد. همچنین عنصر کروم موجود در آن باعث کاهش قندخون می شود.

تاثیر مویز بر درمان بیماری های عفونی

پلی فنول های که به آنتی اکسیدان های ضد التهابی معروف است باعث کاهش تب و از بین بردن باکتری ها کمک می کند. این امر می تواند در درمان سرماخوردگی و عفونت موثر باشد.

خونسازی در بدن

مویز حاوی کلسیم است که در ساخت و تقویت استخوان ها نقش مهمی دارد. مصرف کلسیم از بروز بیماری هایی مانند سرطان،فشارخون بالا و دیابت جلوگیری می کند. همچنین از این ماده شیرین به عنوان تقویت کننده طحال و کبد یاد می شود که از اصلی ترین ارگان های خونساز در بدن است.

بهداشت دهان و دندان

  • یکی از بهترین فواید مویز مراقبت از دندان ها می باشد. این میوه خشک می تواند از فاسد شدن دندان ها جلوگیری کند و با میکروب و کرم خوردگی مبارزه کند. مویز از رشد باکتری هایی که روی دندان باعث پوسیدگی می شود جلوگیری می کند.

کاهش کلسترول بد در بدن

استفاده از مویز LDL که به عنوان کلسترول بد شناخته می شود را در بدن کاهش می دهد. این ماده خوراکی با ترکیباتی که دارد کلسترول را در بدن از بین می برد و سبب ارتقا سلامت می شود. آنزیم هایی که در مویز وجود دارد کلسترول را جذب می کند و سطح آن را در بدن کاهش می دهد.

تقویت بینایی

مویز سرشار از فیتونوترینت های پلی فنولی است که به تقویت بینایی کمک می کند. این آنتی اکسیدان اثر رادیکال های آزاد را که باعث تخریب عضلانی می شوند و موجب به وجود آمدن آب مروارید می باشند را از بین می برد و از چشم ها محافظت می کند. همچنین این دانه شیرین دارای ویتامین آ و بتاکاروتن است که بر سلامت چشم ها تاثیر بسزایی دارد.

مویز و تنظیم فشارخون در بدن

کنترل فشارخون و باز کردن رگهای خونی یکی دیگر از خواص مویز می باشد. این میوه خشک پتاسیم بالایی دارد که این پتاسیم گشاد کننده طبیعی عروق است که رگ های خونی را شل می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و باعث تسکین فشارخون می شود.

فیبر موجود در آن باعث کاهش سفتی رگ های خونی و بهبود فشارخون می شود، در نتیجه ابتلا به فشارخون را کاهش می دهد. افرادی که از رژیم غذایی گیاه خواری استفاده می کنند ممکن است آهن به اندازه کافی به بدن آنها نرسد. مویز دارای آهن است که بر سلامت قلب و عروق مفید است. بنابراین خوردن مویز در گیاه خواران هم می تواند به دریافت بیشتر این ماده مغذی کمک کند.

آیا مویز در دوران بارداری تاثیری دارد؟

مویز به دلیل داشتن مواد معدنی و فسفر برای رشد و هوش جنین بسیار موثر است.

همچنین می تواند به افزایش انرژی مادر کمک کند و خستگی و بیحالی آن را از بین ببرد. از مزایای دیگر مصرف مویز در دوران بارداری تاثیر خوب بر حافظه جنین،تقویت سیستم اعصاب جنین،کمک به رشد سلول های بدن و خوش آب و رنگ شدن کودک می شود.

این دانه شیرین به دلیل اینکه خاصیت ضد افسردگی دارد می تواند غم و اندوه مادر را از بین ببرد.

تاثیر در پوست و مو

همانطور که در پارگراف قبل گفتیم این میوه خشک خواص بسیار زیادی برای ما دارد. همچنین ترکیبات طبیعی موجود در آن بافت پوست و مو را بهبود می بخشد و نتایج فوق العاده ای به ارمغان می آورد. مویز دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند رادیکال های آزادی که سبب آسیب های پوستی و در نهایت پیری می شود را از بین ببرد.

این آنتی اکسیدان ها پوست را از آسیب هایی که نور خورشید وارد می کند محافظت کرده و از افتادن چین و چروک جلوگیری می کند. همچنین سطح ویتامین سی و آهن موجود در آن در جذب مواد معدنی مختلف به تغذیه عمیق تارهای مو کمک می کند که این نه تنها باعث سلامت موها می شود بلکه رنگ موی طبیعی را حفظ می کند.

چه افرادی مویز نخورند؟!

  • کسانی که بیماری قندخون و دیابت دارند باید در مصرف مویز احتیاط کنند و برای خوردن آن با پزشک مشورت کنند.
  • همچنین افرادی که دارای حفره های دندانی هستند.
  • افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز
  • در رژیم های بدون کربوهیدرات یا رژیم های کربوهیدارت نباید کشمش استفاده کرد.

خوردن مویز در بیماران دیابتی

همانطور که می دانیم بیماران دیابتی در مصرف هرگونه مواد غذایی محدودیت دارند و باید خیلی مراقب تغذیه خود باشند و از مواد شیرین و شکردار اجتناب کنند. مویز با اینکه شیرین است و شیرینی آن کاملا طبیعی است برای بیماران دیابتی مفید است.

طبق تحقیقات انجام گرفته کسانی که مقدار زیادی مویز مصرف می کنند سطح فشارخون سیستولیک آنها کاهش پیدا می کند.

مویز به دلیل اینکه قند موجود در آن کاملا طبیعی و از نوع فروکتوز است برای جذب نیاز به انسولین ندارد بنابراین افراد دیابتی می توانند به جای قند در کنار چایی از آن استفاده کنند. این میوه خشک دارای عنصری است که توانایی کاهش قندخون را دارد.

نکته مهم اینکه مویز دارای مقدار خیلی کمی دی ساکارید است که ممکن است برای برخی افراد دیابتی مشکل ساز باشد.توصیه می شود بیماران دیابتی قبل از مصرف مویز حتما با پزشک خود مشورت کنند.



کالری و ارزش غذایی مویز چقدر است؟

هر ۱۰۰ گرم مویز دارای ۳/۳۰۲ کالری است.

مقدار ۱۰۰ گرم
کالری ۳/۳۰۲
چربی کل ۳/۰ گرم
سدیم ۲/۲۵ میلی گرم
کربوهیدرات ۶/۷۵ گرم
شکر ۵/۷۰ گرم
کلسیم ۴/۵۰ میلی گرم
پتاسیم ۷۵۰ میلی گرم
پروتئین ۵/۲ گرم

بیش از اندازه مویز مصرف نکنید!

همه خوراکی ها اگر بیش از اندازه مصرف شوند علاوه بر فواید خوبی که برای بدن دارند ممکن است خطراتی هم برای فرد ایجاد کند. مصرف بیش از حد مویز هم می تواند عوارضی بهمراه داشته باشد که در این قسمت شما را با ۷ مورد آن آشنا می کنیم:

  • ۱. استفراغ
  • ۲. اسهال
  • ۳. قندخون بالا
  • ۴. جهش ناگهانی انرژی
  • ۵. زخم معده
  • ۶. اسیدیته
  • ۷. مشکلات تنفسی

چگونه شربت مویز درست کنیم؟

برای تهیه شربت مویز مقداری از آن را در آب گرم بریزید و بگذارید یک روز بماند. دقت داشته باشید که آب باید از روی آنها رد شود. بعد از یک روز که مویزها در آب ماند آنها را داخل میکسر بریزید تا با آب مخلوط و له شود. زمانی که له شد یک قاشق غذاخوری آن را در یک لیوان آب به صورت شربت حل کنید و میل نمایید.

نکته مهم این که مویزها را نباید در آب جوش بریزید و یا بجوشانید. این شربت برای درمان افسردگی بسیار مفید است.

مویز و عسل

ترکیب مویز و عسل می تواند معجون معجزه آسایی تشکیل دهد که در درمان مشکلات جنسی مردان فوق العاده مفید است. مصرف همزمان این دو ماده خوراکی بعد از مدت زمان یک هفته به طور موثری در افزایش تعداد اسپرم ها نقش بسزایی دارد. برای بهرمندی از خواص آن باید این مخلوط هر شب به طور منظم قبل از خواب میل شود تا به بهبود کیفیت اسپرم کمک کند.

همچنین ثابت شده است این ترکیب برای پروستات بسیار کارساز است. ترکیب مویز و عسل با ایجاد سلول های سرطانی از بدن در برابر سرطان ها محافظت می کند.

آیا مویز باعث چاقی می شود؟

بسیاری از افراد خصوصا خانم ها تمایل دارند که بدون اضافه کردن وزن ،صورت تپلی داشته باشند. در اینجا این سوال پیش می آید که آیا امکان دارد بدون افزایش وزن صورت تپل داشته باشیم؟

تحقیقات بسیار زیادی در این زمینه صورت گرفته است و همه به یک نتیجه واحدی رسیدند. به گفته محققان مصرف روزانه مویز در صبح باعث پر شدن و تپلی صورت می شود. افرادی که دوست دارند صورت آنها از حالت استخوانی و بدون گونه بودن خارج شود باید روزانه مقداری مویز را با شیر میل کنند. اگر این ترکیب غذایی را به طور مداوم روزانه مصرف کنید در عرض چند هفته تاثیر آن را به خوبی مشاهده می کنید.

چگونه شیره مویز درست کنیم؟

شما در منزل به راحتی می توانید شیره مویز را تهیه کنید و آن را مصرف کنید. در این مطلب روش تهیه آن را برای شما توضیح می دهیم.

ابتدا مویزها را در ظرفی در آب جوش بریزید و اجازه دهید ۳ تا ۴ ساعت زمان بگذرد تا خیس بخورد. سپس مویزهای خیس خورده را با همان آب در مخلوط کن بریزید و میکس کنید. مواد میکس شده را از صافی رد کنید. آب صاف شده را در قابلمه ای بریزید و به مدت زمان ۲ ساعت روی حرارت خیلی کم قرار دهید تا بجوشد و غلیظ شود. محلول غلیظ را درون ظرفی بریزید تا خنک شود. بعد از خنک شدن شیره آماده است.

خرید مویز محلی

ما در این مقاله سعی کردیم همه چیز در مورد مویز محلی را برای شما بیان کنیم و اطلاعاتی در مورد این محصول در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید یک خرید مطمعن و باکیفیت انجام دهید.

با این حال اگر به دنبال مویزهای باکیفیت و شیرین هستید می توانید به سایت خشکبار سپیدیاس مراجعه کنید و مویز دلخواه خود را انتخاب کنید.

از اینکه ما را در این مقاله همراهی نمودید کمال تشکر را داریم.

راه های ارتباط با ما
  • آدرس سایت: sepidyas.ir
  • پیچ اینستاگرام: sepidyas.ir@
  • شماره تماس: 09172003018
  • آدرس: شیراز، خیابان سفیر شمالی، تقاطع بلوار رحمت، فروشگاه خکشبار سپیدیاس

اشتراک گذاری 

Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Pinterest

عناوین مقاله

با سپیدیاس سالم پیرشو!
خشکبار و عطاری سپیدیاس
خشکبار و عطاری سپیدیاس
با چت آنلاین حتی در خارج از ساعات اداری به سوالات شما پاسخ میدهیم
خشکبار و عطاری سپیدیاس
برای مطلع شدن از تخفیفات پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید
خشکبار و عطاری سپیدیاس
نگران نباشید! در صورت عدم رضایت،محصول بی قید و شرط مرجوع میگردد
خشکبار و عطاری سپیدیاس
در شیراز کمتر از 24 ساعت درب منزل و سراسر کشور همان روز تحویل پست میگردد
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامنابع میباشد
تمامی حقوق متعلق به مجموعه خشکبار و عطاری سپیدیاس میباشد
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.