10 خواص بینظیر چوب دارچین

خواص دارچین

ادویه ها در دنیا به دلیل  طعم و بوی مطبوعی که به غذاها می دهند نقش مهمی دارند. دارچین یکی از ادویه های پرطرفدار و مقوی است که بعد از فلفل سیاه جایگاه ویژه ای میان ادویه ها در جهان دارد.این ادویه داری عطر وطعم بسیار خوبی است و خواص درمانی فوق العاده ای دارد. در این مقاله از بلاگ سپید یاس همه چیز را درمورد دارچین، انواع ،خواص، طرز تهیه شیرینی، دمنوش و ماسک های متنوعی از آن را بصورت جامع و کامل برای شما شرح می دهیم. پس با ما همراه باشید.

دارچین چوب

انواع دارچین کدامند؟

 دارچین چوب گلسرخی

دارچین چوب گلسرخی که در هند وچین از دیرباز وجود داشته است و به دارچین کاسیا نیز معروف می باشد.برای استفاده در دمنوش ها، چایی، انواع دسر، کیک، حلوا، شیرینی و خوراک ها کاربرد دارد.

 دارچین سیگاری یا لوله ای

دارچین سیگاری یا لوله ای که به دارچین سیلان نیز معروف است. که به دلیل ظاهر زیبا  و یک دست بودن در صنعت آشپزی و شیرینی پزی و تهیه انواع دسر، کیک، شیرینی، حلوا، خوراک ها و دمنوش کاربرد دارد. از چوب آن می توان عصاره یا پودر تهیه کرد.

تفاوت دارچین

تفاوت دارچین گل سرخی و سیگاری چیست؟

  •  دارچین گل سرخی ( کاسیا)

رایج ترین نوع دارچین در بازار است. رنگش قهوه ای مایل به قرمز تیره است، دارای عطر و بوی تند و مزه کمی تلخ است. بافت آن ضخیم و سخت است، چوبش هم بصورت یک لایه از پوست است.

  • دارچین سیگاری (لوله ای یا سیلان)

دارای کیفیت بالاتری نسبت به دارچین گل سرخی است زیرا طعم ملایم‌تر و شیرین تری دارد و برای استفاده در دسرها و کیک و حلواها مناسب‌تر است. عطر آن کمتر است و دارای رنگ روشن‌تر قهوه ای مایل به زرد است. چوب آن دارای چند لایه از پوست است، بافت نرم و نازکی  شبیه کاغذ دارد و طبع گرمتری نیز دارد.



ویژگی های دارچین خوب کدامند؟

دارچین خوب و مرغوب یکسری ویژگی دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم

  • دارای شکل زیبا و برش های یکدست باشد
  • تمیز و بدون خاک باشد
  • کاملا خشک و بدون رطوبت باشد زیرا رطوبت باعث کپک زدگی می شود
  • بصورت بهداشتی بسته بندی شده باشد
  • معطر باشد

روش نگهداری دارچین و انواع ادویه چگونه است؟

برای این که بتوانیم ادویه ها  را در مدت زمان طولانی استفاده کنیم به نکاتی در زیر اشاره می کنیم

  • باید در جای خشک و خنک آن را نگهداری کنیم.
  • ادویه ها را کنار اجاق گاز نگهداری نکنید زیرا حرارت سرعت درهم شکستن ادویه ها را بالا می برد.
  • در ظروف فلزی یا شیشه ای که درب آن کاملا بسته می شود بریزیم
  • دور ازنور آفتاب نگهداری شود
  • ادویه هایی مثل دارچین و زنجبیل بهتر است به شکل اصلی آن ها چوب یا قلم نگهداری شود و زمان مصرف آن ها را آسیاب کنید تا عطر و طعم آن ها بهتر حفظ شود
  • نگهداری ادویه در فریزر روش مناسبی نیست زیرا با هربار بیرون آمدن ادویه از فریزر چگالش ایجاد می شود و طعم ادویه خراب می شود.
  • ادویه های آسیاب شده تا شش ماه و قلم ، چوب و دانه ادویه ها تا یک سال قابلیت نگهداری دارند

طبع و مصلح دارچین

طبع دارچین گرم و خشک است و برای افراد با طبع سرد یا مرطوب بسیار مفید است. افراد گرم مزاج پس از مصرف آن باید از مصلحاتش کتیرا و مصطکی استفاده نمایند. طبع گرم و خشک آن محرک اعصاب است و از دیریاز برای درمان سرفه، گلو درد و ورم مفاصل استفاده می شده است.

ارزش غذایی 100 گرم دارچین

  • کالری 247
  • چربی 24.1 گرم
  • کربوهیدرات 6.80 گرم
  • پروتئین 99.3 گرم


خواص دارچین

از نظر خاصیت آنتی اکسیدانی دارچین رتبه اول جهانی را میان ادویه جات دارد و دارای فواید درمانی و تغذیه ای بسیاری است.

سرشار از کربوهیدرات، اسیدهای چرب غیراشباع، ویتامین های سی، ای و مواد معدنی کلسیم، منیزیوم، فسفر، سدیم، آهن، منگنز و روی است.

در زیر خواص شگفت انگیز این ادویه را بر اندام های بدن بررسی می کنیم.

  • رفع ترک پاشنه پا با دارچین

آنتی اکسیدان های که در دارچین وجود دارد پوست بدن را نرم می کند. آنتی اکسیدان پلی فنول بدن را از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.یک چهارم فنجان شیر را با نصف فنجان آب مخلوط کنید ویک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و 2قاشق غذاخوری دارچین اضافه نمایید. این ترکیب را چندروز در هفته برروی پاشنه پا بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

  • عملکرد دارچین بر عفونت ها و باکتری های بدن

ترکیب فعال سینامالدهید موجود در دارچین در درمان انواع عفونت ها مفید است. روغن دارچین در درمان عفونت های قارچی مجاری تنفسی نقش مهمی دارد و می تواند از رشد برخی باکتری ها مانند لیستریا و سالمونلا جلوگیری کند.همچنین این ادویه مهم، دارای خاصیت ضد میکروبی است که باعث کاهش پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان می شود.

  • تاثیر دارچین بر دیابت

بالا رفتن قند خون باعث دیابت می شود و اگر این بیماری کنترل نشود منجر به بیماری های قلبی و کلیه می شود. برای کنترل قندخون افراد دیابتی می توانند از دارچین در چای یا دمنوش خود بریزند و استفاده نمایند. همچنین این ادویه شگفت انگیز به مقاومت بدن انسولینی ها کمک می کند.البته لازم به ذکر است بیماران دیابتی برای مصرف هر ماده غذایی باید با پزشک خود مشورت نمایند.

  • عملکرد دارچین بر سرماخوردگی

برای درمان سرماخوردگی، گلو درد و کاهش سرفه مصرف دارچین گزینه بسیار مناسبی است. می توانید یک تکه از چوب آنرا را در آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد، روزی 2 بار این دمنوش را استفاده نمایید. همچنین شما می توانید به دمنوش فوق یک تکه زنجبیل اضافه نمایید تا روند بهبود شما سریعتر گردد.

  • تاثیر دارچین بر بیماری های قلبی

خاصیت ضد التهابی دارچین باعث کاهش کلسترول خون و  کاهش چربی خون می شود و می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. در واقع کلسترول بد خون را کاهش می دهد و کلسترول خوب را افزایش می دهد، بنابراین برای سلامت قلب بسیار مفید و مؤثر است.

  • عملکرد دارچین بر سرطان

سرطان یک بیماری جدی است که با رشد کنترل نشده سلول ها شناخته می شود. با تحقیقاتی که بر روی دارچین انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که این ادویه شگفت انگیز می تواند خاصیت ضد سرطانی داشته باشد.

سمی قوی برای مرگ سلول های سرطانی است و با جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در پیشگیری از سرطان مفید است. همچنین از تشکیل رگ های خونی در تومور جلوگیری می کند.

  • تاثیر دارچین بر آلرژی

ادویه دارچین دارای ترکیبات ضد خارش و کاهش تولید هیستامین است که در برابر آلرژی مقاومت می کند و به همین سبب در کاهش و کنترل آسم مفید است. مصرف این ادویه قبل وعده های غذایی سیستم ایمنی دستگاه گوارش را تقویت می کند که باعث می شود مواد آلرژن مدت زمان کمتری در بدن فعالیت کنند و سریع دفع شوند.

  • عملکرد دارچین بر کم حواسی

با بوییدن دارچین فعالیت مغز بهتر می شود، همچنین توجه حافظه کاری را بهبود می بخشد و به بهبود وضوح و هوشیاری روانی کمک می کند. ترکیب اپیکاتچین وسینامالدهید موجود در آن در برابر از دست دادن حافظه مبارزه می کند و از رشد رشته ای در سلول های مغزی که سبب آلزایمر می شوند جلوگیری می کند.

  • تاثیر دارچین بر سلامت دهان و دندان

باتوجه به خاصیت ضد التهابی که  دارچین دارد از دندان ها در مقابل آسیب ها و صدمات مراقبت می کند. همچنین  از بوی بد دهان و تنفس بد بو جلوگیری می کند. از دارچین در تهیه آدامس ها،  دهانشویه ها وخمیر دندان استفاده می شود تا دندان های شما سفید و خوشبو شود.این ادویه شگفت انگیز دندان درد را تسکین می دهد که شما می توانید  5 قاشق چایخوری عسل را با 1 قاشق چایخوری دارچین ترکیب کنید و روزی 2-3بار بر روی دندان خود قرار دهید تا درد دندان شما کاهش یابد.

  • عملکرد دارچین بر بیماریPMS

بیماری سندروم پیش از قاعدگی یا پی ام اس بیماری شایع در زنان است که قبل از عادت ماهیانه دچار آن می شوند و دچار حالت پرخاشگری و عصبی می شوند. میزان تغییرات خلقی در دوران قبل قاعدگی زنان متفاوت است و گاها افرادی که دچار افسردگی هستند قبل از این دوران بیشتر دچار تغییرات خلقی می شوند. مصرف روزانه 5-6 میلی گرم منگنز برای زنان سبب می شود کمتر دچار تغییرات خلقی شوند. دارچین حاوی منگنز است و برای تغییرات خلقی زنان در بیماری پی ام اس بسیار موثر است.

تاثیر دارچین بر نگهداری میوه و سبزیجات

یکی از خواص دارچین خاصیت نگه دارندگی آن است که بعلت ویژگی آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی که دارد می تواند بعنوان نگهدارنده خوب و طبیعی برای بسیاری از مواد خوراکی باشد.تحقیقات نشان می داد که میوه هایی که تحت حفاظت برگ های دارچین بوده اند مدت زمان طولانی تری سالم مانده اند. این ادویه از تغییر رنگ میوه ها و سبزیجات که در نتیجه اکسید شدن ایجاد می شود جلوگیری می کند.

از دیگر خواص دارچین می توان به بهبود هضم غذا، درمان مشکلات گوارشی ، کاهش استرس و اضطراب، کاهش دردهای عضلانی، کنترل وزن، کمک به تحریک و افزایش رشد مو، بهبود گردش خون وجلوگیری از خونریزی لثه اشاره کرد.

عوارض سوءمصرف دارچین

استفاده از دارچین همزمان با آنتی بیوتیک ها و هرگونه داروی قلبی و دیابتی ممکن است بعلت خاصیت رقیق کنندگی آن موجب خونریزی شود، پس توصیه می شود تحت نظر دکتر از آن استفاده نمایید.

از مصرف دارچین بعنوان مکمل خودداری کنید چون ممکن است باعث افزایش ضربان قلب و افت قندخون شود.

تاثیر دارچین بر بارداری

ادویه دارچین دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است که در مبارزه با عفونت‌های قارچی، انگل ها و باکتری های دوران بارداری نقش مهمی دارند. مصرف میزان کم دارچین در دوران بارداری بسیار مفید است و ضرری ندارد.

  • سبب کنترل دیابت بارداری
  • کاهش فشارخون بالا و کاهش خطر پره اکلامپسی
  • کاهش تهوع بارداری

زنان باردار باتوجه به حساسیت بدن مادر و بدن جنین در این دوران باید در مصرف هر ماده غذایی  تعادل را رعایت نمایند و با دستور پزشک مواد غذایی را مصرف نمایند.

دقت نمایید که مصرف بیش از حد آن ممکن است موجب انقباضات رحمی و زایمان زودرس شود.

طرز تهیه دمنوش دارچین

دمنوش دارچین برای سرماخوردگی، لاغری، رقیق کردن خون، سلامت قلب و دیابت و... بسیار مفید است در زیر مراحل تهیه آن را بررسی می کنیم.

  • مرحله اول: 2-3تکه دارچین را در یک لیوان آب جوش بریزید و 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد و طعم خود را به آب دهد.
  • مرحله دوم: سپس دمنوش را از صافی رد کنید و تکه های دارچین را بردارید.
  • مرحله سوم: دمنوش را در لیوان بریزید کمی که خنک شد، درصورت تمایل کمی عسل اضافه نمایید ونوش جان نمایید.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین چگونه است؟

کیک سیب و دارچین یکی از انواع کیک های ساده، خوشمزه و پرطرفدار در دنیا است که در زیر مراحل تهیه آن را شرح می دهیم.

مرحله اول: 2عدد سیب را پوست می گیریم و با رنده ریز رنده می کنیم. سپس 1 عدد سیب دیگر را پوست می گیریم و بصورت ورقه های نازک خرد می کنیم. مرحله دوم: 2 قاشق غذاخوری شکر را به همراه کمی دارچین روی سیب های ورقه ای می پاشیم و کنار می گذاریم. مرحله سوم: فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. کف قالب مورد نظر را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده می پوشانیم و کنار می گذاریم مرحله چهارم: 2 پیمانه آرد  را با 1 قاشق مربا خوری بیک نیک پودر و 2 قاشق مربا خوری  دارچین داخل یک کاسه با هم ترکیب می کنیم، سپس 3مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم. مرحله پنجم: در این مرحله 3 عدد تخم مرغ را با 1 پیمانه شکر و نوک قاشق چایخوری وانیل داخل یک کاسه می ریزیم  و با دور تند همزن برقی 7-8 دقیقه می زنیم تا بافت مواد حجیم شود. مرحله ششم: شیر را به  مواد درون کاسه اضافه می کنیم  و 30 ثانیه با دور کند همزن می زنیم. مرحله هفتم: روغن را به مواد اضافه می کنیم سپس 30 ثانیه با دور کند همزن می زنیم. مرحله هشتم: ترکیب آرد را در سه مرحله به مواد درون کاسه اضافه میکنیم و با قاشق مواد را مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. مرحله نهم: مایه کیک را درون قالب می ریزیم ، سپس سیب های ورقه شده را روی آن می چینیم. مرحله دهم: قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک 35- 40 دقیقه بپزد. پس از پختن کامل کیک چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی کیک طلایی شود. کیک دارچین آماده است نوش جان. کیک سیب دارچین

طرز تهیه کلوچه دارچینی فومن

یکی از کلوچه های سنتی و خوشمزه ایران کلوچه دارچین فومن است در زیر دستور آن را شرح می دهیم.

بخش اول (طرز تهیه خمیر کلوچه دارچینی فومن)

مرحله اول: 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه را با یک قاشق غذاخوری شکر و یک دوم لیوان شیر ولرم ترکیب می کنیم، سپس درب ظرف را می بندیم ده دقیقه استراحت می دهیم تا خمیر مایه فعال شود. مرحله دوم: 1 عدد تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری شکر و 70 گرم کره هم دمای محیط داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه 350 گرم آرد و کمی نمک را روی مواد الک می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم. خمیری که در این مرحله بدست می آید باید بافتش نرم و لطیف باشد و به دست شما نچسبد. مرحله سوم: خمیر را روی سطح صاف به مدت 10 دقیقه ورز می دهیم. مرحله چهارم: یک کاسه را با روغن چرب می کنیم و خمیر را چونه می کنیم و درون کاسه قرار می دهیم. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 1 ساعت تا 1:30دقیقه در فضای محیط قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند و حجمش زیاد شود.

بخش دوم(طرز تهیه مایع میانی کلوچه)

مرحله اول: 120 گرم آرد را الک می کنیم در تابه می ریزیم و 5 دقیقه روی حرارت تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود. مرحله دوم: آرد را وقتی خنک شد دوباره الک می کنیم، سپس 10 گرم کره را به همراه 20 گرم روغن مایع و 45 گرم روغن صاف به تابه اضافه می کنیم و به خوبی با آرد مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. مرحله سوم: 200گرم شکر را به تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس 1 قاشق غذاخوری دارچین، یک دوم قاشق چایخوری پودر هل، یک چهارم قاشق چایخوری جوز هندی و یک دوم قاشق چایخوری وانیل را به تابه اضافه می کنیم و مواد را ترکیب می کنیم. سپس 30 گرم مغز گردو را اضافه می کنیم و تابه را از روی حرارت برمی داریم.

بخش سوم(ترکیت مایع میانی و خمیر کلوچه دارچینی فومن)

خمیری که در بخش اول آماده کردیم  و مایه میانی که در بخش دوم  آماده کردیم را طی مراحلی که در زیر بیان می کنیم ترکیب می کنیم

مرحله اول: فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس خمیر را برمی داریم وکمی ورز می دهیم و به چانه های 90 – 100 گرمی تبدیل می کنیم. سپس مقداری از مایه میانی را روی هر کدام از چانه ها قرار می دهیم و خمیر را با دست پهن می کنیم. مرحله دوم: سینی فر را  با کاغذ روغنی می پوشانیم  و خمیرهای آماده شده را در سینی می چینیم. سپس با مهر مخصوص کلوچه فومن روی خمیرها را مهر می کنیم. مرحله سوم: مقداری زعفران دم می کنیم و با 1 عدد زرده تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری شیر ترکیب می کنیم، سپس روی کلوچه ها می مالیم. می توانید روی کلوچه ها کنجد یا تخم خرفه بپاشید. مرحله چهارم: روی کلوچه ها چند تا سوراخ ایجاد کنید تا بیش از حد پف نکنند. سینی فر را 10 – 15 دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کلوچه ها بپزد. سپس گریل فر را روشن می کنیم تا روی کلوچه ها بپزد. کلوچه دارچینی فومن آماده است نوش جان. طرز تهیه کلوچه فومنی

 طرز تهیه معجون شیر ودارچین برای لاغری چگونه است؟

این معجون دارای خواص زیادی برای سلامتی بدن است و باعث کاهش کلسترول بد، تنفس راحت‌تر، تقویت استخوان ها، افزایش متابولیسم بدن، کاهش وزن و لاغری می شود. در زیر دستور این نوشیدنی خوشمزه را شرح می دهیم.

مرحله اول: 2لیوان شیر را روی حرارت قرار می دهیم، سپس 4 تکه چوب دارچین و در صورت تمایل 1 تکه زنجبیل اضافه می کنیم. مرحله دوم: اجازه می دهیم شیر کف کند و قبل از آن که به دمای جوش برسد شعله را خاموش می کنیم. وقتی که مخلوط از حرارت افتاد دوباره زیر آن را با حرارت کم روشن می کنیم. مرحله سوم: همزمان که روی حرارت کم است با همزن دستی آن را می زنیم تا کف ایجاد شود، سپس با صافی دستی تکه های دارچین و زنجبیل را برمی داریم. مرحله چهارم: شعله را خاموش می کنیم و شیر را در لیوان سرو می کنیم وقتی که کمی سرد شد به آن عسل اضافه می کنیم. معجون خوشمزه شما آماده است نوش جان فرمایید.

نکته: بهترین زمان مصرف این معجون شگفت انگیز شب ها چندساعت قبل از خواب است. نکته قابل توجه این است که ترکیب شیر با دارچین سبب می شود خواص شیر ده برابر شود.



طرز تهیه اسموتی موز و دارچین و خامه چگونه است؟

برای شروع فعالیت های روزانه این اسموتی خوشمزه را بنوشید تا توان بدنی شما حسابی افزایش یابد. در زیر دستور تهیه آن را بررسی می کنیم.

مرحله اول: 2 لیوان شیر را با 1 لیوان بستنی وانیلی و 2 قاشق غذاخوری خامه صبحانه در مخلوط کن بزنید. مرحله دوم: 2 عدد موز را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید، سپس در مخلوط کن بریزید و بزنید. مرحله سوم: 1 قاشق چایخوری پودر پسته، 1 قاشق چایخوری دارچین و 1 قاشق غذاخوری پودر نارگیل را در مخلوط کن بریزد و بزنید. مرحله چهارم: اسموتی را در لیوان مخصوص سرو کنید وبا تکه های موز، پودر نارگیل،دارچین و سس شکلات  تزئین نمایید. می توانید به این اسموتی خوشمزه  گردو و مقداری یخ اضافه کنید و در مخلوط کن بزنید.
خرید عسل

طرز تهیه شیرینی دارچینی سوئدی چگونه است‌؟

شیرینی دارچینی سوئدی بسیار خوشمزه است. ادویه دارچین در دنیا از اهمیت ویژه ای برخورداراست که در اکثر غذاها وشیرینی ها از این ادویه شگفت انگیز استفاده می شود.

مرحله اول: 1 قاشق مرباخوری شکر را با یک لیوان آب ولرم  مخلوط نمایید سپس خمیر مایه را  روی سطح آب بریزید و یک بار هم بزنید تا خمیر مایه کاملا خیس بخورد. سپس محلول خمیر مایه را کنار بگذارید تا در مدت زمان 10 دقیقه اصطلاحا به عمل بیاید. مرحله دوم: 1 قاشق مرباخوری نمک، 30 گرم روغن مایع، 1عدد تخم مرغ و یک چهارم پیمانه شکر را در در کاسه ای مناسب بریزید و با همزن دستی مخلوط نمایید تا مواد یکدست شوند. مرحله سوم: خمیر مایه را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و هم بزنید، سپس آرد را بتدریج اضافه کنید تا حدی که خمیر به دست نچسبد. مرحله چهارم: روی سطحی صاف آرد بپاشید و خمیر را 10 دقیقه ورز دهید تا یکدست و نرم شود و حالت چسبندگی از بین برود. سپس خمیر را در درون کاسه بزرگی قرار دهید وروی آن را با سلفون یا پارچه بپوشانید واستراحت دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود. مرحله پنجم: برای تهیه مایه میانی شیرینی سوئدی 1 قاشق غذاخوری دارچین را با 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 50 گرم گردو خرد شده و یک چهارم قاشق مربا خوری جوز هندی رنده شده یا آسیاب شده مخلوط کنید. مایه میانی آماده است. مرحله ششم: وقتی حجم خمیر دوبرابر شد، روی سطح صاف آرد بپاشید و خمیر را بصورت مستطیلی با ضخامت 3- 4 میلی متر با وردنه پهن کنید. سپس با مقداری کره هم دمای محیط سطح خمیر را چرب می کنیم و مایه میانی را روی سطح خمیر می پاشیم و با دست فشار می دهیم تا مایه میانی به خورد خمیر رود. مرحله هفتم: خمیر را از یک طرف جمع می کنیم و بصورت رول در می آوریم و اطراف آن را می بندیم تا مایه میانی بیرون نریزد. سپس با قیچی رول را به اندازه های 2 سانتی متری برش می زنیم و در ظرف مخصوص فر که سطح آن را با کاغذ روغنی پوشانده ایم قرار می دهیم. یک پارچه یا سلفون روی آن قرار می دهیم و به مدت 20 – 30 دقیقه دوباره استراحت می دهیم. مرحله هشتم: 1 قاشق غذا خوری روغن مایع را با 1 عدد زرده تخم مرغ  و 2 قاشق زعفران که از قبل دم کردیم، مخلوط می کنیم و با برس روی سطح شیرینی ها می مالیم. سپس به مدت 20  دقیقه شیرینی ها را در دمای 180 درجه سانتی گراد در فر می پزیم. شیرینی دارچینی سوئدی آماده است نوش جان. طرز تهیه شیرینی دارچینی سوئدی

طرز تهیه ماسک دارچین برای بهبود آکنه چگونه است؟

ادویه دارچین باعث خون رسانی به پوست می شود و برای درمان جوش و آکنه بسیار مفید است. 3 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری دارچین ترکیب کنید.

خمیری بدست می آید که آن را شب بر روی صورت خود بمالید و صبح بشویید. آکنه ها و جوش شما بهبود می یابند.

طرز تهیه ماسک دارچین برای پوست خشک چگونه است؟

این ادویه سلول های مرده پوست شما را از بین می برد و آبرسانی خوب برای پوست‌های خشک است.

همچنین به دلیل دارا بودن خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی در بهبود بیماری های اگزما و پسوریازیس بسیار مؤثر است.

نمک دریایی، روغن بادام، روغن زیتون، عسل و دارچین را باهم به میزان یکسانی  بخوبی ترکیب کنید و روی صورت خود بمالید. 20 دقیقه بعد صورت خود را بشویید تا شاهد پوستی شاداب باشید.

طرز تهیه ماسک دارچین برای تقویت مو چگونه است؟

ماسک دارچین بعلت خاصیت آنتی اکسیدانی، موهای شما را تقویت می کند، از ریزش مو جلوگیری می کند و شوره سر را ازبین می برد.

  • مرحله اول: 1 قاشق چایخوری دارچین را با 1 قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 عدد تخم مرغ ترکیب کنید.
  • مرحله دوم: ماسک را بر روی موهای خود بمالید و بعد از مدت زمان 20 دقیقه آب کشی نمایید.
  • مرحله سوم: موهای خود را با شامپو بشویید و به خوبی خشک نمایید. با این ماسک ریزش مو و شوره سر شما از بین می‌رود.

خرید دارچین

دراین مقاله سعی کردیم همه چیز را در مورد دارچین برای شما شرح دهیم. شما می توانید انواع ادویه و گیاهان دارویی مرغوب و باکیفیت را از فروشگاه خشکبار سپیدیاس که یکی از جامع ترین فروشگاه های مربوط به دارچین است مطابق سلیقه خود تهیه و مصرف نمایید.

راه های ارتباط با ما
  • آدرس سایت: sepidyas.ir
  • پیچ اینستاگرام: sepidyas.ir@
  • شماره تماس: 09172003018
  • آدرس: شیراز، خیابان سفیر شمالی، تقاطع بلوار رحمت، فروشگاه خکشبار سپیدیاس

اشتراک گذاری 

Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Pinterest

عناوین مقاله

با سپیدیاس سالم پیرشو!
خشکبار و عطاری سپیدیاس
خشکبار و عطاری سپیدیاس
با چت آنلاین حتی در خارج از ساعات اداری به سوالات شما پاسخ میدهیم
خشکبار و عطاری سپیدیاس
برای مطلع شدن از تخفیفات پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید
خشکبار و عطاری سپیدیاس
نگران نباشید! در صورت عدم رضایت،محصول بی قید و شرط مرجوع میگردد
خشکبار و عطاری سپیدیاس
در شیراز کمتر از 24 ساعت درب منزل و سراسر کشور همان روز تحویل پست میگردد
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامنابع میباشد
تمامی حقوق متعلق به مجموعه خشکبار و عطاری سپیدیاس میباشد
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.