از سیر تا پیاز زردچوبه | آسیاب کردن زردچوبه در 4 قدم

خواص و انواع زردچوبه
دراین مقاله می خواهیم همه چیز در مورد زردچوبه را بصورت جامع و کامل برای شما شرح دهیم. پس با ما همراه باشید. گیاه زردچوبه و پودر حاصل از آن به رنگ زرد تیره است و یکی از ادویه های پرکاربرد در سطح جهان است. درکشور هندوستان کاربرد بسیاری دارد و به آن زعفران هندی و ادویه طلایی می گویند. ریشه این گیاه بصورت قلم است و با آسیاب کردن آن پودری طلایی رنگ بدست می آید که در آشپزی بسیار پرکاربرد است. در نواحی مختلف زردچوبه بصورت قلم، پودر، چای، عصاره، کپسول مکمل غذایی و صابون استفاده می شود.

زردچوبه قلم چیست؟

گیاه زردچوبه دارای ساقه یا ریشه زیرزمینی است که در خاک بصورت کشیده رشد می کند و به آن قلم زردچوبه می گویند. زردچوبه آسیاب نشده یا همان زردچوبه قلم  عطر، طعم  و خواص بی نظیر خود را مدت زمان طولانی تری در خود نگه می دارد.
خرید زردچوبه

زردچوبه آسیاب شده یا پودری چیست؟

پودری که از آسیاب شدن ریشه گیاه زردچوبه بدست می آید و ما بعنوان ادویه در کنار فلفل قرمز در آشپزی، تهیه ترشیجات، تهیه حلوا و تهیه انواع ماسک استفاده می‌کنیم را زردچوبه پودری می گویند. شما می توانید زردچوبه قلم تازه را بجوشانید ، سپس خشک نمایید و در مرحله آخر آسیاب نمایید تا از پودر آن بهره ببرید. عطر وطعم و خواص زردچوبه قلم در پودر آن نیز انباشته شده است.
زردچوبه چارمنار اصل
زردچوبه زرین قلم و پودر

طرز آسیاب کردن زرد چوبه قلم در 4 قدم

آسیاب کردن زردچوبه قلم در چند مرحله انجام می شود که در زیر شرح می دهیم :
  1. درابتدا قلم های زردچوبه را خوب می شوییم تا گرد و غبار و آلودگی های سطحی آن پاک شود. سپس آن ها را به ورقه های نازک برش می زنیم و یا آنرا به تکه های کوچک تر تبدیل میکنیم. سپس در قابلمه پر آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. مدت زمان 2 ساعت با شعله کم می پزیم.
  2. قلم ها را آبکش نمایید و در هوای آزاد زیر نور خورشید به مدت 10_ 14 روز قرار دهید تا خوب خشک شوند. برای سریعتر خشک شدن قلم ها می توان آن ها را با شعله کم روی حرارت تفت داد، البته دقت نمایید رنگ زرد آن محفوظ بماند.
  3. قلم ها را در آسیاب می ریزیم درب آن را می بندیم و دستگاه را روشن می‌کنیم تا تیغه ها به چرخش دربیایند،هرچند ثانیه به دستگاه استراحت می دهیم و دستگاه را تکان می دهیم تا مواد داخل آن زیر و رو شود و بهتر پودر شوند.
  4. مواد آسیاب شده را از الک عبور می‌دهیم تا کاملا پودر و یکدست باشد. تکه های بزرگ را دوباره در دستگاه می ریزیم و دوباره آسیاب می کنیم.
روش اسیاب کردن زردچوبه
روش آسیاب کردن زردچوبه

بهترین زردچوبه قلم در ایران کدام است؟

بهترین زردچوبه قلم موجود در بازار ایران زرد چوبه زرین،چارمنار، نظام آباد و برمه است. زردچوبه نظام آباد و زرین از کشور هندوستان وارد ایران می شود و جزو بهترین زردچوبه ها در دنیا می باشد. زردچوبه نظام آباد با کیفیت های متفاوتی وارد بازار ایران می شود و بهترین برند آن چارمنار است وبعلت کیفیت بالایی که دارد  قیمت بالاتری نسبت به بقیه برندها دارد. دارای عطر و بوی بسیار خوب و مطبوعی است، کیفیت رنگ آن عالی است و بسیار پاک و تمیز است.
انواع زردچوبه
گیاه زردچوبه
نمونه برمه از کشور میانمار وارد ایران می شود و دارای کیفیت و قیمت پایین‌تری نسبت به برند میانمار است، البته لازم به ذکر است که این برند بعد از چارمنار جزو ادویه های پرطرفدار است.

راه های تشخیص زردچوبه قلم

  • وقتی قلم شکسته می شود باید ترد باشد و راحت بشکند، مغز وسط آن زرد پرتقالی باشد.
  • وقتی آن را در دست نگه می داری باید اثر رنگ روی دست باقی بماند.
  • زردچوبه باید معطر باشد.
  • برند آن بسیار مهم است که از برندهای معتبر باشد.

تشخیص مرغوبیت زردچوبه پودر

زردچوبه نامرغوب معمولا با آرد یا ارده مخلوط شده است واز نظر وزنی سنگین است. بعنوان مثال یک کیلو زردچوبه خالص حجم بیشتری دارد ، اما یک کیلو  ناخالص حجم کمتری دارد چون بعلت ناخالصی سنگین شده است.
  • پودر مرغوب عطر و طعم خوبی دارد.
  • به حجم آن دقت کنید.
  • کیفیت رنگ عالی است و اثر آن روی دست شما باقی می ماند.
  • برند آن بسیار مهم است.
  • هیچگونه ماده خارجی مثل سنگ و چوب در آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مویز محلی

طبع و مصلح زردچوبه

طبع زردچوبه گرم وخشک است و برای افراد با طبع سرد مناسب است. این ادویه صفرا زا است و برای کسانی که اختلالات کبدی دارند نیز مفید است. افرادی که طبع گرم دارند آن را با مصلحاتش آبلیمو و بالانگ استفاده نمایند تا میزان گرمی آن را کاهش دهند و طبع آن اصلاح شود.

ارزش غذایی 100 گرم زردچوبه

  • کالری 354
  • چربی 9.88 گرم
  • کربوهیدرات  64.93 گرم
  • فیبر 21.10 گرم
  • پروتئین 7.83 گرم
  • قند 3.22 گرم

ترکیبات شیمیایی

کورکومین، تورمون،زینجی برون، فلاندرن، کامفور، کوکومون، چربی نشاسته، اسانس روغن فرار و تورمرول

خواص زردچوبه

گیاه زردچوبه حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات، آب، پروتئین، چربی، اسانس، فیبر رژیمی، مواد معدنی است. همچنین دارای خاصیت ضد التهابی است و بعلت آنتی اکسیدانی که در خود انباشته است برای بدن بسیار مفید است. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که زردچوبه بعلت ماده کورکومین که در خود انباشته است خواص درمانی بی نظیری دارد. در زیر تاثیر این ماده شگفت انگیز را بر اندام های بدن بررسی می کنیم. ناگفته نماند که تمام خواص زردچوبه در نوع قلم و پودری آن انباشته شده است.

عملکرد زردچوبه بر سلامت قلب

کورکومین موجود در زردچوبه سطح کلسترول خون را کاهش می دهد، درنتیجه برای سلامت قلب بسیار مفید است. کورکومین در درمان و پیشگیری بیمار های قلبی موثر است و احتمال حمله قلبی وسکته قلبی را کاهش می دهد.

تاثیر زردچوبه بر بیماری سرطان

اگر روزانه حدود 100 تا 200 میلی گرم زردچوبه مصرف نمایید احتمال مبتلا شدن به سرطان کمتر می شود. کورکومین موجود در آن در درمان انواع سرطان ها مخصوصا کلون مؤثر است.
  • متاستاز سلول‌های سرطانی را کاهش می دهد
  • کاهش تومور در مبتلایان
  • جلوگیری از عملکرد آنزیم رشد سرطان
  • افزایش مواد شیمیایی سیستم ایمنی بدن تا سلول های سرطانی از بین بروند
  • ضد سرطان سینه
  • ضد سرطان روده

عملکرد زردچوبه بر آلزایمر

کورکومین موجود در زردچوبه و خاصیت آنتی اکسیدانی آن سبب تقویت حافظه می شود.همچنین در درمان زوال عقل و درمان آلزایمر مفید است  و به پاکسازی پلاک آمیلوئید که عامل اصلی آلزایمر است کمک می کند.

تاثیر زردچوبه بر کبد

کیسه صفرا سموم موجود در بدن را دفع می کند و سلول‌های که در بدن  ترکیبات مضر تولید می کنند را می شکند. کورکومین موجود در زردچوبه باعث افزایش ترشح صفرای کبد می شود و همچنین در مسمومیت جیوه ای بسیار مفید است.

عملکرد زردچوبه در درمان افسردگی

کورکومین موجود در زردچوبه ترشح هورمون های شادی بخش  سروتونین  و دوپامین را در مغزافزایش می دهد و در درمان افسردگی بسیار مفیداست. همچنین در درمان استرس های مزمن از آن استفاده می شود. در درمان دیسکنزی حرکات ارادی وغیر ارادی از آن استفاده می شود به نوروپاتی دیابت کمک می کند آروماتیک و تورمون موجود در آن رشد سلول های بنیادی عصبی در مغز را به میزان 80 درصد افزایش می دهد.
بیشتر بخوانید: 10 خواص بینظیر چوب دارچین

تاثیر زردچوبه بر دیابت

کورکومین موجود در زردچوبه 400 برابر قدرتمند تر از داروی متفورمین است و در درمان دیابت نوع 2 مفید است. کورکومین سطح گلوکز خون را کم می کند و احتمال ابتلا به دیابت را کم می کند. - همچنین استفاده از آن اختلالات کبدی ناشی از دیابت را درمان می کند - دیابت نوع 1 را کاهش می دهد وحتی درمان می کند مکمل کورکومین استرس اکسیداتیو بیماران دیابتی را کاهش می دهد البته لازم به ذکر است بیماران دیابتی برای استفاده از هر ماده غذایی با پزشک خود مشورت نمایند.

عملکرد زردچوبه بر لاغری و کاهش وزن

کورکومین انباشته شده در زردچوبه دارای طبع گرم است، سوخت وساز بدن را بالا می برد ودر لاغری و تناسب اندام موثر است. وقتی چاق می شوید التهاب در بدن افزایش می یابد که منجر به بیماری قلبی و دیابت می شود.  کورکومین خاصیت ضد التهابی دارد و میزان کلسترول و قند خون افراد چاق را کاهش می دهد، به همین رو سبب لاغری شما می شود.

تاثیر زردچوبه بر دستگاه گوارش

بیماری بازگشت اسید معده یا همان رفلاکس معده اگر ناشی از التهاب و استرس اکسیداتیو باشد باید با ضد التهاب و آنتی اکسیدان درمان شود. زردچوبه با کورکومینی که در خود انباشته است گزینه ضد التهابی مناسبی می باشد. همچنین این ماده شگفت انگیز حساسیت مری را به اسید معده کاهش می دهد  و علائم رفلاکس را کاهش می دهد.

عملکرد زردچوبه بر دردهای مفصلی

زردچوبه دارای ماده کرکومین است که یک ضد التهاب قوی است و بعنوان یک مسکن طبیعی در کاهش درد عمل می کند.از اینرو برای دردهای مفصلی و آرتروز بسیار مفید است. 2 قاشق غذاخوری زردچوبه را با آب مخلوط کنید تاخمیری بدست آورید، سپس خمیر را برروی قسمتی که درد می‌کند بصورت لایه نازکی پهن کنید و با پارچه تمیزی ببندید، بعد از چندساعت آرام بشویید. اگر از مکمل های کورکومین برای دردهای مفصلی استفاده می نمایید میزان 500 میلی گرم از آن 3 بار در روز توصیه می شود، البته لازم به ذکر است این مکمل با دستور پزشک مصرف شود.

تاثیر زردچوبه بر زخم ناشی از سوختگی

زردچوبه را با روغن زیتون یا روغن های دیگر مخلوط نمایید و بر سطح سوختگی قرار دهید. خواص آنتی اکسیدانی و انقباضی آن موجب التیام زخم و کاهش اثر زخم می شود، همچنین خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد.

عملکرد زردچوبه بر سندروم روده تحریک پذیر

کرکومین موجود در زردچوبه دو آنزیم را که مسئول التهاب در بدن هستند را کاهش می دهد و در بیماری سندروم روده که بیماری التهابی است بسیار مفید است.

تاثیر زردچوبه بر پرمویی

وقتی تعادل هورمون های زنانه به هم بریزد پرمویی ایجاد می شود. زردچوبه رشد موهای زائد بدن ناشی از عدم تعادل هورمونی را کاهش می دهد. شما می توانید برای کاهش مو زائد روزانه زردچوبه را بعنوان چای یا در غذاهای خود استفاده نمایید، همچنین می توانید  آن را بصورت ماسک بر قسمت های پرمو قرار دهید. زردچوبه همچنین برای اختلالات چشمی، درد دندان، یبوست،کاهش فشارخون، درمان یرقان، بهبود درد رماتیسم، بهبود سرفه و سل و بعنوان تب بر کاربرد دارد.

عملکرد زردچوبه در دوران بارداری

کورکومین موجود در زردچوبه بر عضله رحم آثار آرام بخشی دارد. همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی مادران باردار در برابر عفونت ها می شود.
  • - در تشکیل اندام حیاتی بدن جنین بسیار موثر است.
  • درمان یبوست بارداری
  • کنترل قندخون وجلوگیری از قندخون بارداری
البته لازم به ذکر است در دوران بارداری بعلت حساس بودن بدن مادر وجنین مصرف هر ماده غذایی باید تحت نظر پزشک باشد وتعادل را در مصرف رعایت نمایید. مصرف زیاد زردچوبه در دوران بارداری مشکلاتی پیش می آورد از جمله:
  • منجر به سقط جنین در سه ماه اول
  • منجر به زایمان زودرس در سه ماه آخر
  • ایجاد خونریزی

در ادامه مشتقاتی که میتوانید با زردچوبه تهیه کنید،آموزش میدهیم

طرز تهیه حلوای زردچوبه چگونه است؟

معمولا در شهرهای جنوبی کشور حلوایی بسیار خوشمزه از زردچوبه درست می کنند که به آن حلوای زردچوبه یا اوماج می گویند. در زیر برای شما مراحل تهیه آن را شرح می دهم.
  1. در ابتدا نصف لیوان روغن را با 4-5 قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط نمایید و بر روی شعله ملایم حرارت دهید تا به خوبی بوی خامی زردچوبه گرفته شود.
  2. در ظرفی دیگر میزان یک لیوان آب را با 6-7قاشق غذاخوری شکر مخلوط نمایید تا دانه های شکر بخوبی در آب حل شوند.
  3. محلول آب شکر را به مخلوط روغن وزردچوبه اضافه می کنیم وبا حرارت ملایم می پزیم تا حلوای غلیظی بدست آید.
  4. حلوا را از روی شعله برمی داریم در ظرف مخصوص سرو می کنیم. می گذاریم سرد شود تا روغن خودرا پس دهد یا اصطلاحا به روغن بیفتد.
  5. حلوا را با پودر پسته، خلال پسته، خلال بادام، پودر نارگیل یا کنجد تزئین نمایید ومیل نمایید.
حلوا زردچوبه
حلوا زردچوبه

طرز تهیه چای زردچوبه چگونه است؟

زردچوبه بعلت کرکومین موجود در آن وخاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی برای بدن بسیار مفید است و می توانید براحتی چای آن را در خانه تهیه نمایید. مرحله اول 4 فنجان آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوش آید. مرحله دوم 1-2 قاشق چایخوری زردچوبه رنده شده یا آسیاب شده را به آب اضافه می کنیم. مرحله سوم ترکیب را به مدت 10 دقیقه روی حرارت می جوشانیم

نکته اول: می توانید با مقداری عسل آن را شیرین نمایید، عسل خاصیت ضد باکتریایی آن را بالا می‌برد.

مرحله چهارم چای زردچوبه را در لیوان می ریزیم و 5دقیقه می گذاریم خنک شود سپس میل نمایید. در زیر چند نکته در مورد چای زردچوبه را بیان می کنیم.

نکته دوم: فلفل سیاه حاوی پپرین است و باعث جذب بهتر کورکومین می شود شما با اضافه کردن فلفل سیاه به چای زردچوبه می توانید میزان جذب کورکومین را افزایش دهید.

نکته چهارم

کورکومین نیاز به چربی سالم دارد تا بخوبی جذب بدن شود. شیر چرب، خامه، شیر بادام، شیر نارگیل، کره یا روغن نارگیل را به چای زردچوبه اضافه نمایید تا جذب کورکومین بالا رود.
چای زردچوبه
چای زردچوبه

نکته سوم: با اضافه کردن لیمو ترش و زنجبیل به چای زردچوبه می توانید خاصیت ضدمیکروبی و آنتی اکسیدانی آن را زیادتر کنید.

طرز تهیه صابون زردچوبه چگونه است؟

صابون زردچوبه برای بهبود آکنه، جلوگیری از چین و چروک پوست، رفع خشکی پوست و سفید شدن پوست شما مفید است. صابون زردچوبه به دو متد سرد و گرم تهیه می شود که ما در زیر آن را برای شما بیان می کنیم.

بخش اول : تهیه صابون زردچوبه با متد گرم

در تهیه این نوع صابون نیاز به زمان فرآوری نداریم. مرحله اول  پایه صابون را بصورت تکه های 1 اینچی (2.54 سانتی متری) برش بزنید. این امر سبب می شود صابون ها سریعتر ذوب شوند،شما می توانید از هر نوع پایه صابونی استفاده کنید از جمله گلیسیرین سفید، شیر بز و یا شی باتر. مرحله دوم مکعب های پایه صابون را  در درون کاسه شیشه ای پیرکس می ریزی و 15- 30  ثانیه در مایکروویو قرار می دهیم تا ذوب شوند. مرحله سوم 1قاشق چایخوری زردچوبه به مایع ذوب شده اضافه می کنیم رنگ آن زرد طلایی می شود، اگر می خواهید رنگ تیره تر بشود مقدار بیشتری  زردچوبه اضافه نمایید. مرحله چهارم در این مرحله 2 قاشق چایخوری روغن ضروری یا رایحه مخصوص  را به مواد صابون اضافه کنید. برای داشتن رایحه خوب می توانید از یک نوع روغن یا ترکیب 2-3روغن یا رایحه مانند لیمو، اسطوخودوس و آویشن استفاده کنید. مرحله پنجم بلغور جو دوسر را بعنوان لایه بردار می توانید به مواد اضافه کنید مخصوصا برای کسانی که آکنه دارند، البته استفاده از بلغور دلخواه است. همه مواد را بخوبی مخلوط نمایید. مرحله ششم مایع صابون آماده شده را در قالب پلاستیکی یا سیلیکونی بریزید، البته دقت نمایید دمای مایع به کمتر از 45 درجه فارنهایت رسیده باشد. مرحله هفتم به آرامی به قالب ضربه بزنید تا حباب ها بر روی سطح مایع بیایند و خارج شوند . سپس با پلاستیک سطح آن را بپوشانید. مرحله هشتم به مدت 12- 24  ساعت بگذارید مایع صابون خنک شود. می توانید در یخچال هم قرار دهید تا زودتر خنک شود. مرحله نهم جداسازی صابون از قالب ممکن است سخت باشد آن را 1 ساعت در فریزر قرار دهید تا براحتی جدا شود. اگر ظرف قالب بزرگ باشد با کارد می توانید راحت‌تر آن را جدا کنید. صابون شما آماده استفاده است.

بخش دوم: تهیه صابون زردچوبه با متد سرد

در این روش تهیه صابون به مدت زمان 4- 6 هفته برای فرآوری نیاز داریم. مرحله اول یک پارچ را با 334.52 گرم آب پر کنید. برای وزن کردن از ترازوی دیجیتال استفاده نمایید. اگر تمایل داشتید به جای آب از چای سبز استفاده نمایید. 2 عدد چای سبز کیسه ای  را از شب قبل در آب بریزید تا تمام خواص آنتی اکسیدانی آن وارد آب شود. سپس مقدار 334.52 گرم از آن را برای صابون سازی وزن نمایید. مرحله دوم دراین مرحله 138.91 گرم  هیدروکسید سدیم را به آرامی به پارچ اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید. دقت نمایید که از قبل پنجره را باز کنید  یا هود را روشن کنید وحتما از دستکش لاتکس استفاده نمایید. نکته مهم : نباید آب را به هیدروکسید سدیم اضافه کنیم زیرا باعث پاشیدن محلول به بیرون ظرف می شود و ممکن است آسیب ببینید. مرحله سوم یک روغن یا ترکیب 2- 3 روغن را در قابلمه استیل  ضد زنگ  بریزید و بر روی شعله قرار دهید. از قابلمه آلمینیومی استفاده نکنید. مرحله چهارم اجازه دهید هردو محلول شما بطور جداگانه خنک شود و به دمای 35 درجه سانتی گراد برسد. سپس سدیم لاکتات را به محلول هیدروکسید سدیم اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید. پودر زردچوبه را به قابلمه حاوی روغن اضافه نمایید و با قاشق چوبی هم بزنید. مرحله پنجم محلول هیدروکسید را به مخلوط روغن و زردچوبه  اضافه نمایید و با قاشق چوبی هم بزنید. خوب هم بزنید تا مواد قوام پیدا کند. مرحله ششم مواد را در قالب صابون بریزید و سطح آن را با قاشق چوبی یا کاردک صاف نمایید تا موج و کف رو سطح صابون یک دست شود. مرحله هفتم صابون را با کاور پلاستیکی بپوشانید، حوله یا پتو بر روی آن قرار دهید  1، روز اجازه دهید تا خشک شود. اگر قالب شما از نوع سیلیکونی هست 2-3روز زمان می برد تا خشک شود. مرحله هشتم صابون را از قالب جدا کنید 1 روز بعد به اندازه دلخواه برش بزنید. مرحله نهم صابون شما نیاز دارد به مدت 4-6 هفته در مکانی قرار گیرد که به آن آسیبی نرسد تا مراحل فرآوری آن طی شود. پس از مدت زمان فرآوری صابون قابل استفاده است.
ساخت صابون زردچوبه
ساخت صابون زردچوبه

تهیه کرم شب و سفیدکننده با زردچوبه

مقداری بادام را پوست می کنیم و می کوبیم و یک قاشق چای خوری زردچوبه، یک قاشق چای خوری  کشک، یک قاشق چای خوری عصاره لیمو، یک قاشق چای خوری زعفران  و پودر چوب صندل را با به خوبی باهم مخلوط می کنیم. ترکیب را در یخچال نگهداری می کنیم و هرشب برروی پوست صورت خود می زنیم. صبح صورت خود را به آرامی بشویید.

تهیه ماسک ضد برنزگی پوست با زردچوبه

مقداری زردچوبه را با شیر و عصاره لیمو بخوبی مخلوط نمایید روی پوست خود بمالید، سپس اجازه دهید مواد به خوبی روی پوست شما خشک شوند. پس از خشک شدن مواد پوست خود را بشویید.پوست شما شفاف وسفید می شود.

ماسک ضد آکنه و ضد خشکی پوست

خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی زردچوبه آکنه ها را درمان می کند. در زیر دستور ماسک زردچوبه را شرح می دهیم که برای آکنه و خشکی پوست مناسب است.
  • 3 قاشق سوپ خوری شیر، 2 قاشق سوپ خوری آرد، یک قاشق چایخوری زردچوبه و چند قطره عسل را باهم مخلوط نمایید.
  • یک لایه نازک از مایه را بر روی سطح آکنه ها بمالید و20 دقیقه بگذارید تا روی سطح پوست شما خشک شوند.
  • سطح پوست خود را با آب بشویید و مرطوب کننده بزنید. آکنه ها محو می شوند و پوست شما مرطوب می شود.

چگونه ماسک زردچوبه برای درمان شوره سر تهیه نماییم؟

مقداری زردچوبه را با روغن زیتون به میزان مساوی مخلوط نمایید. قبل از شامپو زدن موها، ماسک را به مدت 20 دقیقه برروی موهای خود ماساژ دهید، سپس آب کشی نمایید. به همین راحتی شوره های سر شما ازبین می روند.

ماسک زردچوبه برای درمان پسوریازیس را چگونه تهیه کنیم؟

زردچوبه مانع آنزیم های التهابی در بیماران پسوریازیس می شود، همچنین سطح سیتوکنین که التهاب سلول‌ها را زیاد می کند ومنجر به افزایش پسوریازیس می شود را کاهش می دهد.در زیر مراحل تهیه ماسک ضد پسوریازیس را شرح می دهیم.
  1. نصف قاشق چایخوری زردچوبه را با آب مخلوط نمایید تا خمیری بدست آید.
  2. یک لایه نازکی از خمیر را روی محل آسیب دیده قرار دهید لباس نخی بپوشید و شب تا صبح استراحت دهید.
  3. صبح با آب گرم محل ضماد را بشویید تا  کاملا از روی سطح پوست پاک شود.
طرز تهیه اسکراب زردچوبه برای حذف سلول های مرده از روی پوست چگونه است؟
1قاشق چایخوری زردچوبه را با آب و سرکه سیب مخلوط نمایید، اگر پوست شما خشک است گلاب نیز اضافه نمایید. اسکراب را روی محل آسیب دیده ماساژ دهید بعد از 10 دقیقه بشویید. از یک تمیز کننده ملایم برای پاک کردن اثر زردی زردچوبه استفاده نمایید. این اسکراب را 2-3 بار در هفته می توانید استفاده کنید. مضرات سو مصرف زردچوبه مصرف بیش از حد هرماده غذایی مشکلاتی را برای بدن ایجاد می‌کند  در زیر اثرات سوءمصرف زردچوبه را بررسی می کنیم.
  • منجر به افزایش اسید معده و زخم معده می شود
  • کاهش فشار خون
اگر دچار بیماری های تورم کیسه صفرا، سنگ صفرا، انسداد مجاری صفراوی، زخم معده و انواع دیابت هستید در مصرف زردچوبه حتما با پزشک خود مشورت نمایید.. زردچوبه ممکن است با داروهای ضد انعقاد، آسپیرین، کلوپیروگرل و وارفارین تداخل پیدا کند و آلرژی ایجاد شود. علائم آلرژی با حالت تهوع، اسهال وفشارخون  بالا نشان داده می شود. پس تحت نظر پزشک مصرف نمایید.

خرید زردچوبه قلم و پودر

ما در این مقاله سعی کردیم از سیر تا پیاز زردچوبه به همراه اموزش انواع خوراکی و ماسکهای معجزه آسا که بر اساس زردچوبه میباشند، را شرح دهیم. شما می توانید زردچوبه اصل زرین هند و چارمنار هند را از فروشگاه خشکبار سپیدیاس که یکی از جامع ترین فروشگاه های مربوط به زردچوبه است مطابق سلیقه خود تهیه و مصرف نمایید. از اینکه ما را همراهی نمودید کمال تشکر را دارم. جهت خرید عمده میتوانید با شماره 09172003018 تماس بگیرید.
راه های ارتباط با ما
  • آدرس سایت: sepidyas.ir
  • پیچ اینستاگرام: sepidyas.ir@
  • شماره تماس: 09172003018
  • آدرس: شیراز، خیابان سفیر شمالی، تقاطع بلوار رحمت، فروشگاه خکشبار سپیدیاس

اشتراک گذاری 

Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Pinterest

عناوین مقاله

با سپیدیاس سالم پیرشو!
خشکبار و عطاری سپیدیاس
خشکبار و عطاری سپیدیاس
با چت آنلاین حتی در خارج از ساعات اداری به سوالات شما پاسخ میدهیم
خشکبار و عطاری سپیدیاس
برای مطلع شدن از تخفیفات پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید
خشکبار و عطاری سپیدیاس
نگران نباشید! در صورت عدم رضایت،محصول بی قید و شرط مرجوع میگردد
خشکبار و عطاری سپیدیاس
در شیراز کمتر از 24 ساعت درب منزل و سراسر کشور همان روز تحویل پست میگردد
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامنابع میباشد
تمامی حقوق متعلق به مجموعه خشکبار و عطاری سپیدیاس میباشد
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.